Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorAcar, İrem Gizem
dc.date.accessioned2023-09-05T12:03:01Z
dc.date.available2023-09-05T12:03:01Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationAcar, İrem Gizem. Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13311
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine ve kavramsal anlamalarına etkisini incelemek ve sürece yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma modeli olarak karma yöntem benimsenmiştir. Çalışma grubunu Van iline bağlı Çatak ilçesinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile seçilen 32 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. “Geometriye yönelik tutum ölçeği”, “Van Hiele geometrik düşünme testi”, “Kavramsal anlama ölçeği” ve “Yarı yapılandırılmış görüşme formu” çalışmanın veri toplam araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi ise ilişkili örneklemler t testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, rubrik ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan inceleme sonucunda geometriye yönelik tutum ölçeği puanlarının son test lehine farklılık gösterdiği, Van Hiele geometrik düşünme testi puanlarının anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen uygulamanın geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine olumlu etkisinin oldugu belirlenmistir. Hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin tüm hedef çokgenler için kavramsal anlamayı geliştirme açısından olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin gerçekleştirilen öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerinin “Öğretim süreci”, “Teknoloji kullanımı” ve “Matematik/geometri” öğretimi temalari altında gruplandığı belirlenmiştir. Öğrenciler öğretim uygulamalarına aktif katılarak deneyim elde etme fırsatı buldukları, daha hızlı ve kolay öğrendikleri yönünde görüş bildirmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the impact of block-based coding activities based on the goal-based scenario approach adapted to Van Hiele geometric thinking levels on the geometry attitudes, Van Hiele geometric thinking levels, and conceptual understanding of seventh-grade students, as well as to ascertain their perspectives on the process. The research model utilized a mixed methodology. The study group consisted of 32 seventh-grade students from a public secondary school in the Çatak district of the province of Van who were selected using a method of purposive sampling. As data collection instruments, the study employed the "Attitude towards geometry scale," "Van Hiele geometric thinking test," "Conceptual understanding scale," and "Semi-structured interview form." The obtained data were analyzed using the paired samples t-test, the Wilcoxon signed-rank test, a rubric, and content analysis. As a result of the analysis, it was determined that the post-test scores on the attitude towards geometry scale and the Van Hiele geometric thinking test differed significantly. In addition, it was determined that the application promoted the growth of geometric thinking levels. The conclusion was that block-based coding activities based on the goal-based scenario approach positively impacted conceptual understanding development for all target polygons. It was determined that the opinions of students regarding teaching practices fell into three categories: "Teaching process," "Use of technology," and "Mathematics/geometry teaching." According to student reports, participating actively in the teaching practices allowed students to gain experience and accelerate and simplify their learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVan Hiele Geometrik Düşünme Düzeylerien_US
dc.subjectHedefe Dayalı Senaryo Tabanlı Öğrenmeen_US
dc.subjectGeometriye Yönelik Tutumen_US
dc.subjectBlok Tabanlı Kodlamaen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectVan Hiele Geometric Thinking Levelsen_US
dc.subjectGoal-Based Scenario-Based Learningen_US
dc.subjectAttitude Towards Geometryen_US
dc.subjectBlock-Based Codingen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.titleVan Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe effect of block-based coding activities based on a goalbased scenario approach adapted to van hiele geometric thinking levels on 7th-grade students' conceptual understanding, geometry attitudes, Van Hiele geometric thinking levels and students' opinionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster