Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocakülah, Aysel
dc.contributor.authorGüneş, Emine
dc.date.accessioned2023-06-12T12:14:27Z
dc.date.available2023-06-12T12:14:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationGüneş, Emine. Liseye geçiş sınavı (LGS) fen bilimleri dersi sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine ve okunabilirlik düzeylerine göre incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13106
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada 2018, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında yapılan Liseye Geçiş Sınavlarındaki Fen bilimleri dersi sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre hangi bilişsel basamakta olduğu analiz edilerek ardından aynı soruların okunabilirlik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 80 adet LGS fen bilimleri sorusu incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine uygun olarak yürütülmüş ve veriler doküman analizi yoluyla elde edilmiştir. Soruların okunabilirlik düzeylerini belirlemek için Türkçe dil ve cümle yapısına uygun olarak geliştirilmiş Ateşman okunabilirlik formülü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda soruların okunabilirlikleri ile ilgili 2018, 2020, 2021 yıllarında orta güçlükte soru düzeyi bulundururken, 2019 yılında orta güçlükte soru düzeyi bulunmadığı belirlenmiştir. Sınavlarda 2018 ve 2019 yıllarında kolay soru düzeyinde soru olmasına karşın 2020 ve 2021 yıllarında kolay soru düzeyinde hiçbir soru sorulmamıştır. Soruların bilişsel düzeyini belirlemek için Yenilenmiş Bloom Taksonomisinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre sorular bilişsel süreç boyutunda daha çok anlama basamağında yer alırken, bilgi boyutunda kavramsal ve işlemsel bilgi yüzdelerinin birbirine yakın olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the readability levels of the same questions by analyzing the cognitive level of the Science course questions in the High School Entrance Exams held in 2018, 2019, 2020 and 2021 according to the revised Bloom taxonomy. For this purpose, 80 LGS science questions prepared by the Ministry of National Education were examined. The research was carried out in accordance with the case study pattern, one of the qualitative research methods, and the data were obtained through document analysis. In order to determine the readability levels of the questions, Ateşman readability formula, which was developed in accordance with the Turkish language and sentence structure, was used. As a result of the research, it was determined that while there was a medium difficulty level in 2018, 2020 and 2021 regarding the readability of the questions, there was no medium difficulty level in 2019. Although there were easy questions in the exams in 2018 and 2019, no easy questions were asked in 2020 and 2021. Revised Bloom's Taxonomy was used to determine the cognitive level of the questions. According to the results obtained, it was determined that while the questions were more in the comprehension level in the cognitive process dimension, the percentages of conceptual and procedural knowledge in the knowledge dimension were close to each other.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYenilenmiş Bloom Taksonomisien_US
dc.subjectOkunabilirliken_US
dc.subjectLGSen_US
dc.subjectBloom’s Revised Taxonomyen_US
dc.subjectReadabilityen_US
dc.titleLiseye geçiş sınavı (LGS) fen bilimleri dersi sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine ve okunabilirlik düzeylerine göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of high school transition system (LGS) science course questions according to the renovated bloom taxonomy and levels of readabilityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster