Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPündük, Zekine
dc.contributor.authorKaya, Eyüp
dc.date.accessioned2023-06-12T08:29:50Z
dc.date.available2023-06-12T08:29:50Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationKaya, Eyüp. Çocuklarda eğitsel oyun egzersizlerinin fiziksel uygunluk parametreleri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13095
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÇalışmamız, çocuklarda eğitsel oyun egzersizlerinin fiziksel uygunluk parametreleri üzerindeki etkinliğini araştırmak üzere yapılmıştır. Çalışmamızın evrenini Yalova il merkezinde yaşayan 9-10 yaş gurubu 50 erkek çocuk oluşturmuştur. Düzenli egzersiz yapmayan kontrol grubu (n=25) ve planlanmış eğitsel oyun egzersiz grubu (n=25) olarak ayrılmış ve nicel araştırma yöntemlerinden deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu model, tesadüfi yöntemle oluşturulan kontrol ve deney grubu olmak üzere iki farklı gruptan oluşmaktadır. Her iki grupta yer alan çocuklara esneklik, denge, anaerobik güç, çeviklik, kuvvet, sürat ve maksimum oksijen kapasitesi özelliklerini ölçen testler yapılmıştır. Sonrasında eğitsel oyun grubuna haftada 3 gün olmak üzere 8 hafta boyunca planlanmış eğitsel oyun egzersizleri yaptırılmış, 8 hafta sonunda her iki grup için ölçüm testleri tekrarlanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for Social Science ) for Windows 22.0 istatistik paket programı kullanılarak %95 güven aralığı ile çalışılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini sınamak için Shapiro-Wilk Testi uygulanmıştır ve buna bağlı olarak parametrik testlerin kullanılmasına karar verilmiştir. İki ortalama arasındaki farkın istatistiksel anlamlılığını test etmek için, bağımlı (ilişkili) guruplarda Paired T Test, bağımsız (ilişkisiz) gruplarda ise Indepented Samples T test kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; kontrol ve deney grubu katılımcılarının boy uzunluğu, vücut ağırlığı, beden kütle indeksi ve sürat testi değişkenlerinde anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. El kavrama kuvveti, esneklik, squad jump, flamingo denge, sağlık topu fırlatma, çeviklik, mekik koşusu test sonuçlarında deney grubu lehine pozitif yönde anlamlı farklılık tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractOur study was conducted to investigate the effectiveness of educational play exercises on physical fitness parameters in children. The population of our study consisted of 50 boys aged 9-10 living in the city center of Yalova. It was divided into the control group (n=25) who did not exercise regularly and the planned educational game exercise group (n=25). And experimental research model, one of the quantitative research methods, was used. This model consists of two different groups, the control group and the experimental group, which were created by random method. Children in both groups were given tests measuring flexibility, balance, anaerobic power, agility, strength, speed and maximum oxygen capacity. Afterwards, the educational game group was given planned educational game exercises for 8 weeks, 3 days a week. Measurement tests were repeated for both groups at the end of 8 weeks. In the analysis of the data obtained, the statistical package program SPSS (Statistical Package for Social Science) for Windows 22.0 was used with a 95% confidence interval. Shapiro-Wilk Test was applied to test whether the data showed normal distribution and accordingly it was decided to use parametric tests. To test the statistical significance of the difference between the two means, the Paired T Test was used in the dependent (related) groups and the Independent Samples T test was used in the independent (unrelated) groups. As a result of the study, it was determined that there was no significant difference in the height, body weight, body mass index and speed test variables of the control and experimental group participants. A positive significant difference was found in favor of the experimental group in the test results of hand grip strength, flexibility, squad jump, flamingo balance, medicine ball throwing, agility, and shuttle run.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectEğitsel Oyunlaren_US
dc.subjectFiziksel Uygunluken_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectExerciseen_US
dc.subjectEducational Gameen_US
dc.subjectPhysical Fitnessen_US
dc.titleÇocuklarda eğitsel oyun egzersizlerinin fiziksel uygunluk parametreleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of educational game exercise on physical fitness parametres in childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster