Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkçakoyun, Fahri
dc.contributor.authorAydın, Sercan
dc.date.accessioned2023-03-23T06:10:08Z
dc.date.available2023-03-23T06:10:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationAydın, Sercan. Üniversite öğrencilerinin serbest zaman aktivitelerine yönelik tutum ve engellerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12961
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYapılan bu araştırma Balıkesir Üniversitesindeki seçilmiş olan çeşitli fakültelerdeki öğrencilerinin serbest zaman aktivitelerine yönelik tutumları ve serbest zamana katılımını engelleyen faktörleri incelemek için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Balıkesir Üniversitesi öğrencileri, örneklemini ise Spor Bilimleri Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Turizm Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören toplam 451 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri elde etmek için Karaküçük ve Gürbüz (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan, ‘‘Boş Zaman Engelleri Ölçeği’’ ve Türkçe uyarlaması Akgül (2011) tarafından yapılmış “Boş Zaman Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analiz işlemlerinde SPSS 25 paket program kullanılmış ve verilerin nasıl bir dağılım gösterdiğini belirlemek için basıklık ve çarpıklık değerleri incelenmiştir. Normal dağılım gösterdiği belirlenen verilerden faydalanılarak; boş zaman tutum ölçeği (BZTÖ) ve boş zaman engelleri ölçeği (BZEÖ) ile demografik bilgiler arasındaki fark analizini yapmak için 2 gruplu değişkenlere T-Testi, 2’den fazla gruplu değişkenlere ise One-Way ANOVA testi uygulanmıştır. İki ölçek arasındaki ilişkinin incelenmesi için ise Pearson Korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak; boş zaman tutum ölçeği ile cinsiyet, serbest zaman süresi ve rekreatif etkinliklere katılım sıklığı değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmezken, sınıf, fakülte ve serbest zamanı nerede değerlendirdiği değişkenine göre anlamlı fark tespit edilmiştir. Boş zaman engelleri ölçeği ile cinsiyet, sınıf, fakülte, serbest zaman süresi, rekreatif etkinliklere katılım sıklığı, serbest zamanı nerede değerlendirdiği değişkenine göre anlamlı fark tespit edilmiştir. İki ölçek arasındaki ilişki incelendiğinde ise düşük düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out to examine the attitudes of students from various faculties in Balıkesir University towards leisure activities and the factors that prevent them from participating in leisure time, and to compare them in terms of various variables. The population of the research consisted of Balıkesir University students, and the sample consisted of 451 students studying at the Faculty of Sport Sciences, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Tourism and Faculty of Arts and Sciences. In order to obtain the data of research, the ‘’ Leisure Time Barriers Scale’’ adapted to Turkish by Karakuş and Gürbüz and the ‘’Leisure Time Attitude Scale’’ adapted to Turkish by Akgül were used. Time Attitude Scale” was used. SPSS 25 package program was used in the analysis of the data obtained, and the kurtosis and skewness values were examined to determine whether the data showed a normal distribution. By using the data determined to show normal distribution; T-Test was applied to the variables with 2 groups, and the One-Way ANOVA test was applied to the variables with more than 2 groups in order to analyze the difference between demographic informations and the leisure attitude scale (BZST) and the leisure time barriers scale (BITS). Pearson Correlation analysis was used to examine the relationship between the two scales. As a result; While no statistically significant difference was found in terms of leisure attitude scale and gender, duration of leisure time and frequency of participation in recreational activities, a significant difference was determined according to the variable of class, faculty and where he used his leisure time. A significant difference was found between the leisure time barriers scale and gender, class, faculty, frequency of participation in leisure time, recreational activities and where they use their spare time. When the relationship between the two scales was examined, a low-level and positive significant relationship was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRekreasyonen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSerbest Zamanen_US
dc.subjectRecreationen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectFree Timeen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin serbest zaman aktivitelerine yönelik tutum ve engellerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği).en_US
dc.title.alternativeExamination of university students' attitudes and disabilities towards free time activities (Balikesir University example)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster