Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Emine
dc.contributor.authorTopçu, Beyzanur
dc.date.accessioned2023-02-28T10:44:46Z
dc.date.available2023-02-28T10:44:46Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationTopçu, Beyzanur. Ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımına yönelik bir ölçek geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12894
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul matematik öğretiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf (TYES) Modelinin kullanılmasının etkisini ölçecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni olarak belirlenmiştir. İlk olarak TYES modeli ve ölçek geliştirme ile ilgili alanyazın taraması ve öğrencilerden gelen görüşler doğrultusunda 90 maddelik madde havuzu oluşturulmuştur. Elde edilen bu maddeler için uzman görüşü alınmış ve uzmanların görüşleri dikkate alınarak 64 maddeye indirgenmiştir. Taslak ölçek 2020-2021 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Ġstanbul’da bulunan 6 devlet ortaokulunda uygulanmıştır. Çalışma grubu basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bu kapsamda 5.sınıflardan 236, 6.sınıflardan 289, 7.sınıflardan 200 ve 8.sınıflardan 146 öğrenci olmak üzere toplam 871 ortaokul öğrenci ile uygulama gerçekleştirilmiş ve ölçek verileri toplanmıştır. Elde edilen verilere göre ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri SPSS ve AMOS paket programları kullanılarak yapılmıştır. Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli Değerlendirme(TYESMD) ölçeği, “Video Ders Ile Yapılan Öğretimin Değerlendirilmesi (VDYÖD) Alt Ölçeği” ve “Yüz Yüze Ders Ile Yapılan Öğretimin Değerlendirilmesi (YDYÖD) Alt Ölçeği” olmak üzere iki alt ölçekten oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda TYESMD ölçeğinden toplam 32 madde çıkarılmıştır. Nihai ölçeğin VDYÖD alt ölçeğinde 25 madde ve 6 faktör, YDYÖD alt ölçeğinde 7 madde ve 2 faktör bulunduğu tespit edilmiştir. Ölçeği oluşturan iki alt ölçeğin güvenirlik katsayıları ayrı ayrı hesaplanmıştır. VDYÖD alt ölçeğinin güvenirlik katsayısı .846, YDYÖD alt ölçeğinin alt ölçeğinin güvenirlik katsayısı .775 ve ölçeğin bir bütün olarak güvenirlik katsayısı .886 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara dayanarak “Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli Değerlendirme Ölçeği”nin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to develop a valid and reliable scale that will measure the effect of using the Flipped Classroom (FC) Model in secondary school mathematics teaching. The design of the research was determined as a screening design, one of the quantitative research methods. First of all, an item pool of 90 items was created in line with the literature review on the FC model and scale development and the opinions of the students. Expert opinion was taken for these obtained items and it was reduced to 64 items by taking into account the opinions of the experts. The draft scale was applied in 6 public secondary schools in Istanbul in the second term of the 2020-2021 academic year. The study group was determined by simple random sampling method. In this context, the application was carried out with a total of 871 secondary school students, 236 from the 5th grade, 289 from the 6th grade, 200 from the 7th grade and 146 from the 8th grade, and the scale data were collected. According to the data obtained, the validity and reliability analyzes of the scale were made using SPSS and AMOS package programs. The Flipped Classroom Model Evaluation(FCME) Scale consists of two sub-scales: "Evaluation of Instruction with Video Lessons (ETVL) Sub-Scale" and "Evaluation of Teaching with Face-to-Face Lessons (ETFL) Sub-Scale". As a result of the analyzes, a total of 32 items were removed from the FCME Scale. It was determined that the final scale had 25 items and 6 factors in the ETVL sub-scale, and 7 items and 2 factors in the ETFL sub-scale. The reliability coefficients of the two subscales that make up the scale were calculated separately. The reliability coefficient of the ETVL sub-scale was found to be .846, the reliability coefficient of the ETFL sub-scale to .775 and the reliability coefficient of the scale as a whole was found to be .886. Based on the findings obtained as a result of the analyzes made, it was determined that the "Flipped Classroom Model Evaluation Scale" is a valid and reliable scale.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTers Yüz Edilmiş Sınıf Modelien_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectFlipped Classroom Modelen_US
dc.subjectMath Educationen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.titleTers yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımına yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA scale development study to use the flipped classroom modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster