Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahan, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorZöğ, Hasan
dc.date.accessioned2022-11-02T11:44:03Z
dc.date.available2022-11-02T11:44:03Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationZöğ, Hasan. Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12669
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Korelasyonel desende tasarlanan bu araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı, Balıkesir ili merkez ilçelerinde yer alan resmî devlet liselerinde görevli bulunan 400 branş öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araöları ile elde edilen verilerle yapılan analizlerde yüzde, sıklık, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri ile birlikte iki kategorili farklı grup karşılaştırmalarında bağımsız gruplar t-testi, daha fazla değişken gruplarını karşılaştırırken bir yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğretmenlerin öğretim programına bağlılık, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde pearson-korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Öğretmenlerin eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algılarının öğretim programına bağlılıklarını yordama gücünü belirlemede aşamalı regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlara göre, öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretim programına bağlılığın mesleki kıdem ve görev yaptıkları okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenlerin eğitim felsefesi eğilimleri incelendiğinde, en yüksek ilerlemecilik felsefesine sahip oldukları ve bunu sırasıyla yeniden kurmacılık, daimicîlik ve esasicilik felsefesi eğilimlerinin izlediği saptanmıştır. Bu eğilimler cinsiyet, derse girdiği alan, mesleki kıdemi ve görev yaptıkları okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedirler. Öğretmenlerin öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları incelendiğinde, en çok kendilerini sınıf yönetiminde yeterli gördükleri ve bunu sırayla öğretimi planlama, öğrenme ortamı ve materyal, öğretimi çeşitlendirme ve ders dışı etkinlikler yeterliliklerinin izlediği belirlenmiştir. Öğretme öğrenme süreci yeterliliklerinin cinsiyet ve mezuniyet türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Yapılan korelasyon analizinde, öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları ile eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterliliklerine yönelik algıları arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucunda ise öğretmenlerin eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterliliklerinin öğretim programına bağlılık üzerinde anlamlı yordayıcı olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the relationships between teachers' commitment to the curriculum, their tendencies towards educational philosophies, and their perceptions of competencies in the teaching-learning process. This research, which was designed according to the correlational research design, was carried out with 400 branch teachers working in official state high schools in the central districts of Balıkesir province in the 2018-2019 academic year. In the analyzes made with the data obtained with the data collection tools, the percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation values as well as the independent groups t-test were used in the comparisons of two categories of different groups, and one-way analysis of variance was used when comparing groups of more variables. Pearson-correlation coefficient was used to determine the significant relationships between teachers' commitment to the curriculum, their tendencies towards educational philosophies, and their perceptions of efficacy in the teaching-learning process. A stepwise regression analysis was conducted to determine the predictive power of teachers' tendencies towards educational philosophies and their perceptions of teaching-learning process competencies in their commitment to the curriculum.According to the results of the research, it was seen that the teachers' commitment to the curriculum was at a high level. Significant differences were found according to the variables of adherence to the curriculum, professional seniority and the type of school they work in. When the educational philosophy tendencies of the teachers were examined, it was determined that they had the highest progressivism philosophy, followed by the tendencies of reconstructionism, perennialism and essentialism philosophy, respectively. These tendencies show significant differences according to the variables of gender, field of study, professional seniority and the type of school they work in. When the teachers' perceptions of proficiency in the teaching-learning process were examined, it was determined that they found themselves competent in classroom management the most, followed by the competences of planning instruction, learning environment and materials, diversifying instruction, and extracurricular activities. It was found that the teaching-learning process competencies differed significantly according to the variables of gender and graduation type. In the correlation analysis, significant relationships were found between teachers' commitment to the curriculum and their tendencies towards educational philosophies and their perceptions of teaching-learning process competencies. As a result of the regression analysis, it was determined that teachers' tendencies towards educational philosophies and teaching-learning process competencies were significant predictors of commitment to the curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectÖğretim Programına Bağlılıken_US
dc.subjectEğitim Felsefelerien_US
dc.subjectÖğretme Öğrenme Süreci Yeterliliklerien_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectCommitment to the Curriculumen_US
dc.subjectEducational Philosophiesen_US
dc.subjectCompetencies in Teaching Learning Processen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between teachers' commitment to the curriculum, their tendencies towards the philosophy of education and their perceptions of competencies in the teaching-learning processen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster