Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın Öz, Serap
dc.contributor.authorOnuk, Cansu
dc.date.accessioned2022-09-23T08:09:11Z
dc.date.available2022-09-23T08:09:11Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationOnuk, Cansu. Özel yetenekli öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının bilimsel yaratıcılık ile ilişkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12528
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının ve bilimsel yaratıcılıklarının farklı değişkenlerle (Fen Bilimleri dersi karne notu, cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aile gelir düzeyi, kendilerine ait odası olma durumu, okul türü, okunan kitap sayısı, kardeş sayısı ve sırası, sınıf seviyesi) ilişkisinin incelenmesi, özel yetenekli öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma 2021-2022 Eğitim- Öğretim Yılında Bandırma Bilim Sanat Merkezi’nde eğitim gören 132 öğrenciyle yürütülmüştür. Çalışmada ilişkisel araştırma modeli kullanarak bireylerin demografik özellikleri ile fen öğrenme motivasyonları ve bilimsel yaratıcılıkları belirlenmiş ve aralarındaki ilişki analiz edilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği, Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği ölçekleriyle toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya göre öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne ve baba mesleği, aylık gelir düzeyi, kendine ait oda bulunma durumu, okul türü, kardeşi olma durumu ve hobi sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Buna karşılık öğrencilerin kitap okuma sayılarına göre fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının farklılaştığı bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin bilimsel yaratıcılıklarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne ve baba mesleği, aylık gelir düzeyi, kendine ait oda bulunma durumu, okul türü, okunan kitap sayısı ve hobi sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği, buna karşılık bilimsel yaratıcılık düzeyinin kardeş sayısı değişkenine göre farklılaştığı bulunmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkenleri arasındaki ilişki incelendiği zaman fen öğrenmeye yönelik ile bilimsel yaratıcılık düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the motivation of gifted students towards learning science and their scientific creativity with different levels and the relationship between the motivation of gifted students towards learning science and their scientific creativity.The research was carried out with 132 students studying at Bandırma Science and Art Center in the 2021-2022 academic year. In the study, demographic characteristics, science learning motivation and scientific creativity of individuals were determined by using a relational research model and the relationship between them was analyzed. Data were collected with Personal Information Form, Motivation Scale for Learning Science, Scientific Creativity Scale. SPSS 25 package program was used in the analysis of the data. The motivation of the students towards learning science did not differ significantly according to the variables. Students' motivation to learn science differed according to the number of books they read. The scientific creativity of the students did not differ significantly according to the variables of gender, class level, mother's and father's education level, mother and father's profession, monthly income level, availability of their own room, school type, number of books read and number of hobbies. The level of scientific creativity differed according to the number of siblings variable. When the relationship between the dependent variables of the study was examined, there was a positive significant relationship between the science learning orientation and the level of scientific creativity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli Öğrencien_US
dc.subjectBilimsel Yaratıcılıken_US
dc.subjectFen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonen_US
dc.subjectGifted Studenten_US
dc.subjectScientific Creativityen_US
dc.subjectMotivation to Learn Scienceen_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarının bilimsel yaratıcılık ile ilişkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship of special talent students with motivation to learn science and scientific creativityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster