Covid-19 döneminde youtube platformuna yüklenen fen dersi videolarının tematik içerik analizi
Künye
Sarıoğlu, Ayşe. Covid-19 döneminde youtube platformuna yüklenen fen dersi videolarının tematik içerik analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.Özet
Bu tez çalışmasının amacı, covid-19 döneminde Youtube platformunda Fen eğitimi alanında paylaşılan videoların incelenmesidir. Bu amaçla belirlenen anahtar kelimeler (Fen bilimleri dersi ve ortaokul fen bilimleri dersi) Youtube platformunun arama motorunda taratılmış, öğretmenler tarafından çekilen ve pandemi dönemimde paylaşılan videolar tematik içerik analizi kullanılarak incelemeye alınmıştır. Videolar paylaşılan tarih, çeken öğretmenin nerede görev yaptığı, sınıf seviyesi, konu alanı, videonun öğretim
yöntemi, kazanıma uygunluğu, içeriğin doğruluğu, video süresi, izlenme sayısı, beğeni sayısı ve yorum sayısı parametrelerine uygun olarak incelenmiştir. Ulaşılan bulgularda, 23 Mart 2020 ile 15 Mayıs 2020 tarihleri arasında video paylaşımının çok sayıda olduğu, video çeken öğretmenlerin herhangi bir kurumda çalıştığına dair bilgi verilmeyen videoların fazla olduğu, 8. Sınıflar için çekilen videoların çok sayıda olduğu belirlenmiştir. Videoların genel olarak canlılar ve yaşam konu alanı üzerine çekildiği, çoğunlukla soru
çözme yöntemini kullandıkları, deney/etkinliğe çok az yer verildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Videoların ilgili kazanıma uygun olanlarının ve içerik bilgisinin bilimsel bilgiye uygun olan videoların çok sayıda olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Video süresi, izlenme sayısı, beğeni ve yorum sayılarının yoğunlaştığı alanlar tespit edilmiştir. Gerekli öneriler geliştirilmiştir. Fen eğitimi alanında pandemi dönemimde paylaşılan videoların analiz edilip bütüncül olarak sunulan bu çalışmanın alanyazına katkı sağlayacağı
düşünülmektedir. The purpose of this study is to examine the videos shared in the field of Science education on the Youtube platform during the covid-19 pandemic. The keywords determined for this purpose (Science course and secondary school science course) were scanned search engine Youtube platform, videos taken by teachers and shared during the pandemic period Dec examined using thematic content analysis. The videos were examined accordance with parameters shared date, who shot them, grade level, subject area, purpose video, teaching strategy, suitability for acquisition, accuracy content, video duration, number views, number likes, number comments. Dec May 23, 2020 - March 15, 2020, there were large number video sharing, many videos that did not provide information that teachers who shot videos were working any institution, 8. It has been revealed that there large number of videos taken for classes. It has been concluded that videos were shot on living beings and subject area life general, mostly aimed solving questions, almost all them were shot with an instructional strategy through presentation. It has been concluded that videos suitable for relevant acquisition and that the content information is a large number of videos that are suitable for scientific knowledge. The areas where the video duration, number of views,
likes and comments are concentrated have been determined. The necessary recommendations have been developed. It is thought that this study, which analyzes the videos shared during the pandemic period in the field of science education and presents them holistically, will contribute to the field paper.