Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtaman, Özge Gençel
dc.contributor.authorKavaklı, Hande
dc.date.accessioned2022-04-26T06:38:21Z
dc.date.available2022-04-26T06:38:21Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationKavaklı, Hande. Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12233
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılarak incelenmesi amaçlanmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Balıkesir, Uludağ, Marmara ve Çanakkale 18 Mart Üniversitelerinin Eğitim Fakültelerinin Temel Eğitim Bölümlerinin Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören 407 4. sınıf öğrencisi araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri "Kişisel Bilgiler Formu" ve Afacan'ın (2008) "Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği" ile elde edilmiştir. Araştırmaya ilişkin verilerin analizinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmeni adaylarının ölçekteki tüm maddelere ilişkin ortalamalarının sınıf öğretmeni adaylara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeyleri ölçeğin alt boyutlarına göre değerlendirildiğinde; "müzikte bilgi birikimine güven duygusu" alt boyutunda okul öncesi öğretmenleri açısından anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Ölçeğin diğer alt boyutlarını oluşturan; "müzikte uygulama becerisine güven duyma", "müzikte teorik bilgiyi yaşam becerisine dönüştürme" ve "müzikte bilgi ve beceriyi kullanmada istekli olma ve kendine güven duyma" arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeyleri cinsiyet ve öğrenim görülmekte olan üniversiteler açısından değerlendirildiğinde ise cinsiyet değişkeninin müzik-öz yeterlik üzerinde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Öğrenim görülmekte olan üniversite değişkeninde ise sınıf öğretmeni adayları açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı ancak Balıkesir ve Uludağ Üniversitelerinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde öğrenim görmekte olan okul öncesi öğretmeni adaylarından daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the music self-efficacy levels of primary school teachers and pre-school teacher candidates and to compare them in terms of various variables. In the 2019-2020 academic years, 407 4th grade students studying in the Basic Education Departments of the Education Faculties of Balıkesir, Uludağ, Marmara and Çanakkale 18 Mart Universities, and in the Departments of Primary Education and Preschool Education constitute the sample group of the research. "Personal Information Form" and "Music Teaching Self-Efficacy Scale" developed by Afacan (2008) were used as data collection tools. Parametric tests were used in the analysis of the data related to the research. Based on the findings of the research, It was determined that the average of all the items in the scale of pre-school teacher candidates was higher than that of the primary school teacher candidates. When the music self-efficacy levels of classroom teachers and pre-school teacher candidates were evaluated according to the sub-dimensions of the scale; In the sub-dimension of trust in knowledge in music, a significant difference was found in terms of preschool teachers. Constituting the other sub-dimensions of the scale; there was no significant difference between confidence in practice skills in music, ability to transform theoretical knowledge into life skill in music, and willingness and self-confidence to use knowledge and skills in music. When the music self-efficacy levels of primary school teachers and pre-school teacher candidates were evaluated in terms of gender and universities, it was determined that the gender variable did not have an effect on music self-efficacy. It was concluded that there was no significant difference in terms of the primary school teacher candidates in the variable of the university at which education was received, but the music self-efficacy levels of the pre-school teacher candidates studying at Balıkesir and Uludağ Universities were higher than the pre-school teacher candidates studying at Çanakkale 18 Mart University.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectMüzik Öz-Yeterliken_US
dc.subjectClassroom Teacher Candidatesen_US
dc.subjectPreschool Teacher Candidatesen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectMusic Self-Efficacyen_US
dc.titleSınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of music self-efficacy levels of primary school teacher candidates and preschool teacher candidatesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster