Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Seda
dc.contributor.authorErdem, Mervenur
dc.date.accessioned2022-04-22T07:33:27Z
dc.date.available2022-04-22T07:33:27Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationErdem, Mervenur. Çokkültürlü ortamda kültürlerarası iletişim yeterliliği ve hizmet verme yatkınlığı: Turist rehberleri üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12212
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Rehberliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYapılan araştırmada turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterlilikleri ve hizmet verme yatkınlıkları ile çeşitli demografik değişkenlerin, mesleki donanımların, kendilerini yeterli hissetme durumlarının arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Dolayısıyla araştırmanın amacı çokkültürlü ortamlarda hizmet veren turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterlilikleri ve hizmet verme yatkınlıklarının belirlenmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilk olarak ilgili alanyazın taraması gerçekleştirilmiştir. Alanyazın taraması sonrasında araştırma amaçlarına ulaşabilmek için turist rehberlerine anket uygulanmıştır. Araştırmanın evreni, Turist Rehberleri Birliği'ne kayıtlı 11.641 turist rehberi, örneklemini ise 9063 eylemli turist rehberi oluşturmaktadır. Anket formu, Turist Rehberleri Birliğine kayıtlı eylemli turist rehberlerine uygulanmış, 342 anket formu değerlndirmeye alınmıştır. Araştırma sonucunda turist rehberlerinin kültürlerarası iletişim yeterliliklerinin cinsiyet ve ruhsatname türü değişkenlerine göre değiştiği ancak hizmet verme yatkınlıklarının demografik değişkenlere göre bir değişim göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlıklarını mesleki memnuniyetlerinin, kendilerini kültürlerarası iletişimde yeterli hissetmelerinin ve hizmet vermede yeterli hissetme durumlarının etkilediği belirlenmiştir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm araştırmanın konusu, amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları ve tanımları içermektedir. Araştırmanın ikinci bölümünü kavramsal çerçeve oluşturmaktadır. Üçüncü bölüm araştırmanın veri toplama araç ve yöntemlerini, evren ve örneklemini içeren yöntem bölümüdür. Dördüncü bölümde araştırmanın bulguları ve yorumlarına yer verilmiştir. Araştırmanın beşinci bölümü ise araştırmanın sonuçlarına bağlı olarak önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kültürlerarası İletişim Yeterliliği, Hizmet Verme Yatkınlığı, Çokkültürlü Ortam, Turist Rehberleri.  en_US
dc.description.abstractIn this research, those subjects were examined that the relationship between the intercultural communication competencies of tourist guides and their service orientation. In addition, it has been surveyed whether there is a significant relationship between tourist guides' intercultural communication competence and service orientation and various demographic variables, professional equipment, and their feelings of competence. Thus, this research aimed to examine the intercultural communication competencies and service orientation of tourist guides serving inside multicultural environments. As the research aims, firstly, a literature review has been completed. After the literature review, a questionnaire was applied to the tourist guides to reach the research objectives. The study group in this research consists of 11,641 tourist guides registered to the Tourist Guides Association, and the sample is 9063 tourist guides with action. The questionnaire has been applied to the active tourist guides registered with the Tourist Guides Association. With the results of the research, it has been concluded that the intercultural communication competencies of the tourist guides changed according to the variables of gender and license type, but their inclination to serve did not change according to the demographic variables. Moreover, the research shows that tourist guides' service dispositions are affected by their professional satisfaction, feeling both competent in intercultural communication and in providing service. This research has divided into five parts. The first part includes the subject, purpose, importance, assumptions, limitations and definitions of this research and the second part of the research is the conceptual framework. In the third section is the method section, which includes the data collection tools and methods of the research, the population and the sample. In the fourth chapter, the conclusions and comments of the research gave. In the fifth part of the research, suggestions are given based on researches results. Key Words: Intercultural Communication Competence, Service Orientation, Multicultural Environment, Tourıst Guidesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürlerarası İletişim Yeterliliğien_US
dc.subjectHizmet Verme Yatkınlığıen_US
dc.subjectÇokkültürlü Ortamen_US
dc.subjectTurist Rehberleri.en_US
dc.subjectIntercultural Communication Competenceen_US
dc.subjectService Orientationen_US
dc.subjectMulticultural Environmenten_US
dc.subjectTourıst Guidesen_US
dc.titleÇokkültürlü ortamda kültürlerarası iletişim yeterliliği ve hizmet verme yatkınlığı: Turist rehberleri üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeIntercultural communication competence and service orientation in multicultural environment: An investigation on tourist guidesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster