Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYanık, Mehmet
dc.contributor.authorKozluk, Türkan
dc.date.accessioned2021-12-08T13:14:14Z
dc.date.available2021-12-08T13:14:14Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationKozluk, Türkan. Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri kapsamında bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilikleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11807
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri kapsamında bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerine etkili olan faktörlerin incelenmesidir. Araştırmada; nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında, üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören, her üniversiteden mevcut imkânla, gönüllülük esası ve üniversitelerden gelen izin yazısı doğrultusunda 305 öğretmen adayı katılım göstermiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların sosyo-demografik bilgilerinin ölçüldüğü "Tanıtıcı Bilgi Formu" ve "Öğretmen Adayları için Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Yeterlilik Algısı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ölçeklerden elde edilen veriler, SPSS 26 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Öğretmen adayları "bilgisayar, projektör, tepegöz, akıllı tahta gibi araçların bakımını yapabilme" kazanımı açısından kendilerini "kısmen yeterli" olarak nitelendirirlerken, bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımına yönelik diğer tüm kazanımlarda yeterli oldukları belirlenmiştir. Araştırmada Beden Eğitimi ve Spor öğretmen adaylarından erkek olanların, yaşları 24 ve üzeri olanların, 1. ve 4. sınıfta okumakta olanların, ağırlıklı not ortalaması 3.00-4.00 arası olanların, büyükşehir/il merkezinde yaşayanların aktif olarak bir işte çalışıyor olanların, evinde bilgisayar kullanıyor olanların bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilik algı düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri kapsamında bilgi ve iletişim teknolojileri konusunda bilgilerinin bulunduğu, bilgi ve iletişim araçlarını eğitimde kullanıyor oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the factors that affect the information and communication technologies competency of physical education and sports teacher candidates within the scope of 21st century skills. In the research; Survey model, one of the quantitative research methods, was used. In the 2020-2021 academic year, 305 pre-service teachers, studying in the Physical Education and Sports Teaching Department of universities, participated in the research with the available opportunities from each university, on a voluntary basis and in line with the permission letter from the universities. In the data collection tool, the "Descriptive Information Form", in which the socio-demographic information of the participants was measured, and the "Information and Communication Technologies (ICT) Sufficiency Perception Scale for Teacher Candidates" developed by Şad and Nalçacı (2015) were used. The data obtained from the scales within the scope of the research were analyzed using the SPSS 26 package program. The level of significance was determined as p<0.05 in all analyzes. While the pre-service teachers described themselves as "partially sufficient" in terms of the acquisition of "maintaining tools such as computers, projectors, overhead projectors, smart boards", it was determined that they were sufficient in all other acquisitions for the use of information and communication technologies. In the research, physical education and sports teacher candidates are male, aged 24 and over, studying in the 1st and 1st grade, those with a weighted grade point average of 3.00-4.00, those who live in the metropolitan / city center, those who are actively working in a job, those who use a computer at home. It has been determined that information and communication technologies competence perception levels are higher than the others. As a result of the research, it was concluded that teacher candidates have knowledge about information and communication technologies within the scope of 21st century skills and they use information and communication tools in education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subject21. Yüzyıl Becerilerien_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subject21st Century Skillsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının 21.yüzyıl becerileri kapsamında bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerien_US
dc.title.alternativeInformation and communication technology proficiencies within the scope of 21st sentury skills of physical education and sports teacher candidatesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster