Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGöktaş, Zekeriya
dc.contributor.authorDiker, Sena
dc.date.accessioned2021-12-08T10:24:59Z
dc.date.available2021-12-08T10:24:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationDiker, Sena. Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi(Balıkesir Üniversitesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11801
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Balıkesir Üniversitesi öğrencileri oluştururken örneklemini ise farklı fakültelerde öğrenim gören 256 kadın, 304 erkek olmak üzere toplam 560 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Şentürk (2012) tarafından geliştirilen "Spora Yönelik Tutum Ölçeği" ile Kızılyallı (2014) tarafından geliştirilen "Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına İlişkin Görüş Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin frekans ve yüzdelik dağılımları hesaplanmış ve verilerin normallikleri incelenerek hipotez testlerine geçilmiştir. İkili gruplarda bağımsız örneklem t-testi, ikiden fazla gruplarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi için Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin cinsiyet, sınıf, spor yapma durumu, mezun olunan lise türü değişkenleri açısından spora yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar olduğu fakat yaş ve öğrenim görülen fakülte değişkenleri arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Kadınların spor etkinliklerine katılımlarına ilişkin görüşleri ile cinsiyet, mezun olunan lise türü, spor yapma durumu ve öğrenim gördükleri fakülte değişkenleri arasında anlamlı farklılığın olduğu, yaş ve sınıf değişkenleri arasında ise anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin spora yönelik tutum puanları yükseldikçe kadınların spor etkinliklerine katılımlarına ilişkin görüş puanları azalmaktadır. Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrencilerin, kadınların sportif etkinliklerde yer almalarına yönelik görüşleri ile spora yönelik bakış açıları ters orantılı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the attitudes of university students towards sports and their views on women's participation in sports activities. While the universe of the research was composed of Balıkesir University students, the sample consisted of 560 students, 256 female and 304 male, studying in different faculties. "Attitude Scale Towards Sports" developed by Şentürk (2012) and "Opinion Scale Regarding Women's Participation in Sports Activities" developed by Kızılyallı (2014) were used to collect the data. Frequency and percentage distributions of the obtained data were calculated and the normality of the data was examined and hypothesis tests were started. Independent sample t-test was used in paired groups, one-way analysis of variance (ANOVA) in groups of more than two, and Pearson correlation analysis was used to determine the relationship between variables. The significance level was accepted as 0.05. It was determined that there were significant differences in the attitudes of the students participating in the study towards sports in terms of gender, class, sporting status, type of high school graduated, but there was no significant difference between the variables of age and the faculty studied. It has been determined that there is a significant difference between the views of women about their participation in sports activities and the variables of gender, type of high school graduated, doing sports and the faculty they are studying, but there is no significant difference between the variables of age and class. As the students' attitude scores towards sports increase, their points of view regarding the participation of women in sports activities decrease. As a result, the views of the students participating in the research on the participation of women in sports activities and their perspectives on sports were found to be inversely proportional.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectWomenen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)en_US
dc.title.alternativeAn investigation of university students 'attitude to sports and women's attitudes to sports activities (Balikesi̇r University example)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster