Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorYazar, Olcay Güneş
dc.date.accessioned2021-12-07T08:09:34Z
dc.date.available2021-12-07T08:09:34Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationYazar, Olcay Güneş. Ortaöğretim kimya dersi “doğa ve kimya” ünitesine yönelik başarı testi geliştirilmesi ve öğrenci kavramalarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11789
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada 2018 Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı‘nda yer alan 9. sınıf "Doğa ve Kimya" ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirilmesi ve öğrenci kavramalarının belirlenmesi amaçlanmıştır.2018-2019 eğitim öğretim yılında farklı lise türlerinde öğrenim gören 10. sınıf toplam 421 öğrenci ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Başarı testi geliştirme sürecinde ve test sorularının analizinde IBM SPSS Statistics 22.0 Windows paket programı ve Microsoft Excel programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda Doğa ve Kimya Ünitesi Başarı Testi (DKÜBT) isimli 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli, dört faktörlü, KR-20 ve CronbachAlpha (α) güvenirlik katsayısı 0,886 değerinde ve ortalama madde güçlük değeri 0,43 olan bir test geliştirilmiştir. Testin analizi sonucunda, ―Doğa ve Kimya‖ ünitesine yönelik öğrenci bilgi düzeylerinin, okul türü ve cinsiyet ile farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrenci kavramaları, suyun önemi, su tasarrufu ve su kaynakları ile ilgili konularda yüksek iken sert su, suyun özellikleri, asit yağmurları ve küresel ısınma, hava kirliliğine neden olan gazları ayırt etme gibi ileri kimya bilgisi gerektiren konularda düşüktür. Yapılan çalışma ile, çevre eğitimine yönelik derslerde farklı eğitim ve öğretim yaklaşımlarının kullanımıyla öğrencilerin çevre duyarlılığı konularında bilinç düzeylerinin yükseltilebileceği ve bu sayede çevresel sorunlarının azaltılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin aktif katılabileceği çevre eğitimi dersi ortaöğretim programlarına eklenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to develop a valid and reliable achievement test for the 9th grade "Nature and Chemistry" unit in the 2018 Secondary School Chemistry Curriculum and to determine student comprehension.This study was carried out with a total of 421 10th grade students studying at different hight Schools, in the 2018-2019 academic year. In this study, Nature and Chemistry Unit Achievement Test (NCUAT) with four-factor has been developed. CUAT contains 25 multiple-choice questions. KR-20 and CronbachAlpha (α) reliability coefficient are 0.886 and an average item difficulty value is 0.43. It was concluded that the knowledge levels of students differed by school type and gender. Besides, it was found that while students' understandings were high on the importance of water, water conservation, and water resources, they were low on subjects that require advanced chemistry knowledge such as hard water, water properties, acid rain and global warming, and the gases that makes air pollution. It can be said that by using different educational approaches in environmental education course, students' awareness of environmental awareness can be increased and thus environmental problems can be reduced. It is recommended that the environmental education course, which students can actively participate in, be added to the secondary education programs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarklı Okul Türlerien_US
dc.subject10. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectOrta Öğretim Kimya Dersien_US
dc.subjectDoğa ve Kimya Ünitesien_US
dc.subjectDifferent Types of Schoolsen_US
dc.subject10th Grade Studentsen_US
dc.subjectSecondary Education Chemistry Lessonen_US
dc.subjectNature And Chemistry Uniten_US
dc.titleOrtaöğretim kimya dersi “doğa ve kimya” ünitesine yönelik başarı testi geliştirilmesi ve öğrenci kavramalarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of achievement test for the "nature and chemistry" unit of the secondary education chemistry course and examining students' conceptionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster