dc.contributor.advisor | Nakiboğlu, Canan | |
dc.contributor.author | Yazar, Olcay Güneş | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T08:09:34Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T08:09:34Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.citation | Yazar, Olcay Güneş. Ortaöğretim kimya dersi “doğa ve kimya” ünitesine yönelik başarı testi geliştirilmesi ve öğrenci kavramalarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11789 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2018 Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı‘nda yer alan 9. sınıf "Doğa ve Kimya" ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirilmesi ve öğrenci kavramalarının belirlenmesi amaçlanmıştır.2018-2019 eğitim öğretim yılında farklı lise türlerinde öğrenim gören 10. sınıf toplam 421
öğrenci ile bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Başarı testi geliştirme sürecinde ve test sorularının analizinde IBM SPSS Statistics 22.0 Windows paket programı ve Microsoft Excel programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda Doğa ve Kimya Ünitesi Başarı Testi (DKÜBT) isimli 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli, dört faktörlü, KR-20 ve CronbachAlpha (α) güvenirlik katsayısı 0,886 değerinde ve ortalama madde güçlük değeri 0,43 olan bir test geliştirilmiştir. Testin analizi sonucunda, ―Doğa ve Kimya‖ ünitesine yönelik öğrenci bilgi düzeylerinin, okul türü ve cinsiyet ile farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrenci kavramaları, suyun önemi, su tasarrufu ve su kaynakları ile ilgili konularda yüksek iken sert su, suyun özellikleri, asit
yağmurları ve küresel ısınma, hava kirliliğine neden olan gazları ayırt etme gibi ileri kimya bilgisi gerektiren konularda düşüktür. Yapılan çalışma ile, çevre eğitimine yönelik derslerde farklı eğitim ve öğretim yaklaşımlarının kullanımıyla öğrencilerin çevre duyarlılığı konularında bilinç düzeylerinin yükseltilebileceği ve bu sayede çevresel sorunlarının azaltılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin aktif katılabileceği çevre eğitimi dersi ortaöğretim programlarına eklenmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to develop a valid and reliable achievement test for the 9th grade "Nature and Chemistry" unit in the 2018 Secondary School Chemistry Curriculum and to determine student comprehension.This study was carried out with a total of 421 10th grade students studying at different
hight Schools, in the 2018-2019 academic year. In this study, Nature and Chemistry Unit Achievement Test (NCUAT) with four-factor has been developed. CUAT contains 25 multiple-choice questions. KR-20 and CronbachAlpha (α) reliability coefficient are 0.886 and an average item difficulty value is 0.43. It was
concluded that the knowledge levels of students differed by school type and gender. Besides, it was found that while students' understandings were high on the importance of water, water conservation, and water resources, they were low on subjects that require advanced chemistry knowledge such as hard water, water properties, acid rain and global warming, and the gases that makes air pollution. It can be said that by using different educational approaches in environmental education course, students' awareness of
environmental awareness can be increased and thus environmental problems can be reduced. It is recommended that the environmental education course, which students can actively participate in, be added to the secondary education programs. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Farklı Okul Türleri | en_US |
dc.subject | 10. Sınıf Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Orta Öğretim Kimya Dersi | en_US |
dc.subject | Doğa ve Kimya Ünitesi | en_US |
dc.subject | Different Types of Schools | en_US |
dc.subject | 10th Grade Students | en_US |
dc.subject | Secondary Education Chemistry Lesson | en_US |
dc.subject | Nature And Chemistry Unit | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kimya dersi “doğa ve kimya” ünitesine yönelik başarı testi geliştirilmesi ve öğrenci kavramalarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Development of achievement test for the "nature and chemistry" unit of the secondary education chemistry course and examining students' conceptions | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |