Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Gülcan
dc.contributor.authorUygun, Ecem Kol
dc.date.accessioned2021-12-07T07:25:57Z
dc.date.available2021-12-07T07:25:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationUygun, Ecem Kol. 12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular ile ilgili görüşleri.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11784
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2020-2021 yılında Balıkesir ilinde özel bir öğretim kursunda 50 on ikinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler, 8 senaryo tabanlı anket formu ile toplanmıştır. Ankette yer alan senaryolar konuları şunlardır. Aşı, antibiyotik kullanımı, kan bağışı, kök hücre bağışı, organ bağışı ve organ nakli, klonlama, genetiği değiştirilmiş organizma ve biyoteknoloji. Veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları, öğrencilerin aşı konusunda farkındalığa sahip olduklarını ve antibiyotik kullanımı konusunda bilinçli davranış geliştirdiklerini göstermektedir. Çalışmada öğrencilerin büyük çoğunluğu; kan bağışı ve kök hücre bağışı yapılmasını, organ bağışı ve organ naklinin yapılmasınını desteklemektedirler. Öğrencilerin bağış konusunda duyarlı oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin çoğunun klonlama yapılması ve genetiği değiştirilmiş ürünlerin kullanılması konularını desteklemedikleri görülürken, öğrencilerin yarısının biyoteknoloji konusunda dikensiz gül üretimini desteklemedikleri görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the opinions of 12th grade students on socioscientific issues. A case study design, one of the qualitative research methods, was used in this study. The study group included 50 twelfth-grade students attended a private educational course in Balıkesir in the spring semester of the 2017-2018 academic year. Data were collected through 8 scenario-based questionnaire form. Scenarios were related to vaccine, use of antibiotics, blood donation, stem cell donation, organ donation and organ transplantation, cloning, genetically modified organisms, and biotechnology. Data were analyzed by content analysis method. The results of the study showed that students had awareness about vaccines and developed conscious behavior about use of antibiotics. In the study most of the students supported blood donation and stem cell donation, organ donation and organ transplantation. It has been observed that the students were sensitive about donations. While most of the students did not support the cloning and use of genetically modified products, half of the students did not support the production of thornless roses about biotechnology.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyobilimsel Konularen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectNitel Çalışmaen_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectStern-Brocot Sequenceen_US
dc.subjectContinuous Fractionsen_US
dc.subjectModular Groupen_US
dc.subjectExtended Stern-Brocot Sequenceen_US
dc.title12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular ile ilgili görüşlerien_US
dc.title.alternative12th grade students' opinions about socioscientific issuesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster