Herşey dahil sistem içerisinde a la carte restoranlara ilişkin yerli turist değerlendirmeleri
Künye
Güzel, Alev. Herşey dahil sistem içerisinde a la carte restoranlara ilişkin yerli turist değerlendirmeleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021.Özet
Tüketicilerin ürün ve hizmete olan beklentilerinin ön plana çıktığı günümüzde, bireylerin kendilerini özel hissetme arzusu, sosyalleşme durumları, farklı ortamda bulunma arzusu gibi faktörler temel ihtiyaçlardan daha fazla önem arz etmektedir. Konaklama işletmelerinin sunacakları mal ve hizmetleri hedef kitlesi doğrultusunda belirlemesi ve çeşitlendirmesi, işletmenin karlılığı ve sürdürülebilirliği açısından önemli bir noktadır. Bu amaçla, her şey dahil sistemde hizmet sunan konaklama işletmeleri için, her şey dahil sistem içerisinde yer alan a'la carte restoranların varlığı ve bu restoranların hangi ülke yada ürün bazlı oldukları, özellikle bu tesisleri tercih eden/edecek olan turistik tüketicilerin tercihini etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Bu anlamda araştırmanın amacı, yerli turistler için her şey dahil sistemde bu sistem içerisinde bulunan a'la carte restoranların öneminin ve kriterlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri, İstanbul ilinde yaşayan ve daha önce her şey dahil sistemde tatil yapmış potansiyel 95 yerli turistin katılımıyla, araştırmanın amacına ve yöntemine uygun olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Görüşmede elde edilen veriler, nitel araştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Her bir soru için katılımcıdan alınan yanıtlar analiz edilerek, katılımcıların verdikleri cevaplardan bire bir alıntılar yapılmış, cevaplar yorumlanmış ve bulgulara ulaşılmıştır. Bulgular, tüketicilerin her şey dahil sistemde hizmet sunan konaklama tesisi tercihinde bu sistemde hizmet sunan a'la carte restoranların varlığının etkili olduğunu ve iç mekan tasarımının a'la carte restoran tercihinde etkili olduğunu göstermektedir. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri olarak, yerli turistlerin her şey dahil konaklama işletmesinde görmek istedikleri a'la carte restoranların sırasıyla; İtalyan Restoranı, Uzak Doğu Restoranı, Meksika Restoranı ve Osmanlı-Türk Restoranı olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın bir diğer önemli sonucunun da, yerli turistlerin her şey dahil sistemdeki a'la carte restoranlardan beklentilerinin; "çocuklar için düzenlemelerin yapılması", "konuk sayısı", "yemek kalitesi", "kıyafet", "menü yiyeceğinin formu", "a'la carte restoran fiyatlandırması", "ambiyans" ve "masalar arası mesafe" olarak belirlenmiştir. Today, when consumers' expectations for products and services come to the fore, factors such as the desire of individuals to feel special, their socialization situations, and the desire to be in a different environment are more important than basic needs. It is an important point for the profitability and sustainability of the accommodation enterprises to determine and diversify the goods and services they will offer in line with their target audience. For this purpose, the existence of a'la carte restaurants in the all-inclusive system and what country or product they are based on are among the factors affecting the preference of touristic consumers who will especially prefer these facilities. In this sense, the aim of the research is to reveal the importance and criteria of a'la carte restaurants in the all-inclusive system for domestic tourists. The data of the research were obtained by the structured interview form developed by the researcher in accordance with the purpose and method of the research, with the participation of potential 95 domestic tourists who live in Istanbul and have had a holiday in the all-inclusive system before. The data obtained during the interview were analyzed with the qualitative research method. Descriptive and content analysis methods were used to analyze the data. For each question, the answers received from the participants were analyzed, one-to-one quotations were made from the answers given by the participants, the answers were interpreted and the findings were reached. The findings show that the existence of a'la carte restaurants serving in this system is effective in the choice of accommodation facilities that provide service in the all-inclusive system, and the interior design is effective in the preference of a'la carte restaurant. As one of the important results of the research, it has been determined that the a'la carte restaurants that local tourists want to see in the all-inclusive accommodation business are Italian Restaurants, Far East Restaurants, Mexican Restaurants and Ottoman-Turkish Restaurants, respectively. Another important result of the study is the expectations of domestic tourists from a'la carte restaurants in the all-inclusive system are "making arrangements for children", "number of guests", "food quality", "clothing", "form of menu food", "a la carte restaurant pricing", "ambience" and "distance between tables".