Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaylan, Nevin
dc.contributor.authorBilecen, Nejla
dc.date.accessioned2021-11-12T07:55:59Z
dc.date.available2021-11-12T07:55:59Z
dc.date.issued1995en_US
dc.date.submitted1995
dc.identifier.citationBilecen, Nejla. İlkokul birinci sınıfın amaçlarına ulaşmada anasınıfına devam etme veya etmemenin etkisi (Balıkesir örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11700
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractOkulöncesi eğitiminin temel fonksiyonlarından birisi "çocuğu zorunlu eğitime hazırlamadır. Bu fonksiyonun ne derecede gerçekleştirildiğini belirleyebilmek için bu çalışma da okulöncesi eğitimin yalnızca anasınıfı kademesi ele alınarak, ilkokul birinci sınıfın amaçlarına ulaşmada anasınıfına devam etme veya etmemenin etkisi ortaya çıkarılmak istenmiştir. İlkokulun birinci sınıfında bulunan öğrencilerden, anasınıfı eğitiminden geçmiş olanlarla, anasınıfı eğitimin den geçmemiş olan öğrenciler, ilkokul birinci sınıfın amaçlarına göre ve öğretmenlerin gözlemlerine dayalı olarak kıyaslanmaya çalışılmıştır. Balıkesir İli merkezinde bulunan 23 ilkokul ve 5 ilköğretim okulundan oluşan toplam 28 okul da, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu birinci sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi, bu okullarda durumun her alanda anasınıfı eğitimin den geçmiş olan çocukların lehine olduğunu göstermiştir. Araştırma, bizi okulöncesi eğitiminin ilkokulda olumlu etkileri olduğu genel yargısına götürmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye'de anasınıfı eğitiminin, çocukları zorunlu eğitime hazırlama fonksiyonunu yerine getirdiği düşünülebilir, ancak bu konuda kesin bir yargıya varılabilmesi için okulöncesi eğitim kurumlarının değişik açılardan değerlendirmeye tabi tutulması gerekir. Okulöncesi eğitim kurumlarının niteliğine dönük araştırmaların yararlı olacağı muhakkaktır.en_US
dc.description.abstractIn this research, the degree, school education has succeeded in fulfilling the function of preparing the child for compalsory education has been examined, which is one of the fundamental functions of it. It was intended to put forward the effects of atten- dence to kindergarten class on reaching the objectives of first grade education by only considering the kintergarden class of preschool education students in first grade with and without preschool education were compared according to the objectives of first grade and to the observations of their teachers. A survey form developed by the reseacher has been given to all first grade teachers in 23 primary and 5 preliminary schools, a total of 28 schools in Balıkesir city center. The analysis of survey data has shown that the sta tion in these schools are in favor of the children who have preschool education. The research led us to the general conclusion that preschool education has positive effects on primary school education. It may easily be concluded that preschool educa tion in Turkey performs its function of preparing children for compulsory education, but in order to reach an absolute condusion on this subject, schools of preschool education need to be evaluated in various aspets. It is certain that future reserach, on the quality of preschool education es tablishments would be beneficial.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectAnaokullarıen_US
dc.subjectEğitim Programlarıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectİlkokullaren_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKindergartensen_US
dc.subjectEducation Programsen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectPrimary Schoolsen_US
dc.titleİlkokul birinci sınıfın amaçlarına ulaşmada anasınıfına devam etme veya etmemenin etkisi (Balıkesir örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Effects of attendance to kindergarten in reaching the goals of first class in primary school (in Balıkesir)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster