Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorSarıkaya, Şengül
dc.date.accessioned2021-10-12T10:47:50Z
dc.date.available2021-10-12T10:47:50Z
dc.date.issued2001en_US
dc.date.submitted2001
dc.identifier.citationSarıkaya, Şengül. Orta öğretim öğrencilerinin "maddenin oluşumu" ünitesine yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi (Balıkesir örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11670
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, ilk olarak Balıkesir ilinden seçilen Ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin Maddenin Oluşumu ünitesinde yer alan bazı kavramlar ile ilgili kavram yanılgıları ve öğrenme güçlükleri belirlenmiştir. Daha sonra İşbirlikli Öğrenme Modelinin uygulanması ile bu ünite ile ilgili kavram yanılgısı ve öğrenme güçlüklerinin nasıl giderilebileceği araştırılmıştır. Çalışma iki bölümde yapılandırılmıştır: Çalışmanın ilk bölümünde, 1999-2000 Eğitim- öğretim yılında Balıkesir ilindeki 9. Sınıfta öğrenim gören 315 öğrenciye " Maddenin Oluşumu" ünitesi ile ilgili bir kavram yanılgısı teşhis testi uygulanarak değerlendirilmiştir. 3 bölümden oluşan teşhis testi toplam 32 soru içermektedir. Çalışmanın ikinci kısmında, Balıkesir ilindeki bir liseden deneme grubu(N=50) olarak seçilen iki sınıfın öğrencilerine Maddenin Oluşumu ünitesi işbirlikli Öğrenme Yöntemi ile 14 ders saatinde (7 hafta) işlenmiştir. Aynı ünite aynı okulda kontrol grubu olarak seçilen (N=47) iki sınıfa Geleneksel Yöntemler kullanılarak öğretilmiştir, tki gruptaki öğrencilerin başarısı kıyaslanmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki; 1- Lisedeki öğrenciler Maddenin Oluşumu ünitesindeki kavramlar ile ilgili kavram yanılgısı ve anlama güçlüklerine sahiptir. 2- Kontrol grubu öğrencileri bu ünite ile ilgili olarak deneme grubu öğrencilerinden daha fazla kavram yanılgısına sahiptir. 3- İşbirlikli öğrenme Modeli, Maddenin Oluşumu ünitesi ile ilgili öğrencilerin konuyu hatırlamaları ve akademik başarılarında pozitif bir etkiye sahiptir.en_US
dc.description.abstractIn this study,firstly misconceptions and understanding difficulties which are related to some concepts of "The Formation of Matter" unit were determined among the 9th grade students who were chosen from 11 High Schools in Balıkesir. Then,it has been investigated how these determined misconceptions and difficulties can be overcome by using Cooperative Learning Model The study was structured in two sections: In the first section of study, a diagnostic (paper-pencil test) test related to "The Formation of Matter" was applied to 315 9th grade students which are attended High School in Balıkesir during 1999-2000 Education year, and evaluated. This diagnostic test had 3 sections that contained 32 questions. In the second section, "The Formation of Matter" unit was lectured to the students of two classes which were selected as an experimental group (N= 50) at a high school in Balıkesir with Cooperative Learning Method in 14 lesson hours (7 weeks). The same unit was taught to the students of two classes which were selected as a control group (N=47) in the same high school by using Traditional Methods. The academic achievement of students in two groups were compared. The results showed that; 1. Students in the high school have misconceptions and understanding difficulties about "The Formation of Matter" unit' concept 2. The control group students have more misconceptions related to this unit's concept than experimental group students. 3. Cooperative Learning Model have positive impact on student retention and student academic achievement in " The Formation of Matter" uniten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme Modelien_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectAnlama Güçlüğüen_US
dc.subjectİşbirlikli Öğrenme Modelien_US
dc.subjectMaddenin Oluşumuen_US
dc.subjectMaddeen_US
dc.subjectLearning Modelsen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectUnderstanding Difficultiesen_US
dc.subjectCooperative Group Learningen_US
dc.subjectThe Formation of Matteren_US
dc.subjectMatteren_US
dc.titleOrta öğretim öğrencilerinin "maddenin oluşumu" ünitesine yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi (Balıkesir örneği)en_US
dc.title.alternativeDetermination of high school students misconceptions in the formation of matter unit (Balıkesir's case)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster