Öğrencilerin öğretim sürecine yönelik algıları ile matematiksel motivasyon ve akademik başarı ilişkisi
Künye
Yılmaz, Hilal. Öğrencilerin öğretim sürecine yönelik algıları ile matematiksel motivasyon ve akademik başarı ilişkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021.Özet
Bu çalışmanın amacı ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ile öğretim sürecine yönelik algıları ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Yordayıcı korelasyonel ve nedensel karşılaştıma araştırma desenine göre tasarlanan bu araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Altıeylül ve Bandırma ilçelerinde ortaokul altıncı sınıfta öğrenim gören 437 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin öğretim sürecine yönelik algılarını belirlemek için veri toplama aracı olarak Öğretim Sürecine Yönelik Algı Ölçeği (ÖSYAÖ), motivasyon düzeylerini belirlemek için Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) ve akademik başarılarının tespiti için Matematik Akademik Başarı
Testi (MABT) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, Bağımsız Örneklem t-testi, Pearson Korelasyon Analizi ve Doğrusal Regresyon Analizinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin öğretim sürecine yönelik algıları ile motivasyonları ve akademik başarıları arasında anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırmada cinsiyet değişkeni açısından öğrencilerin,
öğretim sürecine yönelik algı, motivasyon ve akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir fark belirlenememiştir. Araştırmanın bir diğer bulgusu da, öğrencilerin öğretim sürecine yönelik algılarının, motivasyon ve akademik başarının anlamlı bir yordayıcısı olduğudur. The aim of this study is to examine the relationship between the academic achievement, student perceptions of instruction process and motivations of sixth grade students. This study was designed according to predictive correlational and causal comperative research methods and the sample size of the study comprised of 437 sixth grade students from secondary schools in Balıkesir Province Altıeylül and
Bandırma districts during 2018-2019 school year. In the study, Perception of Instruction Process Scale (PIPS), was used to determine students perceptions of instruction process, Mathematic Motivation Scale (MMS) was used to determine motivation levels and Mathematic Academic Success Test (MAST) was used to determine academic success levels. Independent Sample Test, Pearson Correlation Analysis and Linear Regression Analysis were used to analyze the data obtained in the study. According to the finding obtained from the study, it was found that there is a meaningful correlation between students perceptions of instruction process, motivation and academic success. In the study, no significant difference was found
between students perception of instruction process, motivation and academic success in terms of gender variable. Another finding of the study is that students perceptions of instruction process are a significant predictor of motivation and academic success.