İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemlerinin ve teknopedagojik eğitim yeterliklerinin incelenmesi
Künye
Çam, Mustafa. İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemlerinin ve teknopedagojik eğitim yeterliklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.Özet
Bu çalışmayla İngilizce öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılında, Balıkesir ilinde görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 218 İngilizce
öğretmeninden toplanan veriler değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada İngilizce öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim düzeylerini belirleyebilmek için “Teknopedagojik Eğitim Yeterlik Ölçeği”, kullandıkları öğretim yöntemlerini belirleyebilmek için de “Tercih Edilen Öğretim Yöntemleri Öçeği” kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel istatistik, frekans, yüzde, ortalama, Kruskal Wallis, Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda İngilizce öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim düzeylerinin “İleri Düzey” olduğu ve kullandıkları öğretim yöntemlerinin mezun olunan lise türü, formasyon alma/almama durumu, akademik eğitim düzeylerine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir. Teknopedagojik eğitim yeterliği alt boyutlarından etik boyutunda kadın İngilizce öğretmenleri açısından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bununla birlikte, özel ilkokullarda görev yapan, mesleki kıdemleri 6-10 yıl arasında olan, hazırlık sınıfı eğitimi almamış, haftalık ders yükü otuz saatten fazla olan İngilizce öğretmenlerinin İşitsel Dilsel Yöntemi daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Fen Edebiyat Fakültesi Mezunu olan İngilizce öğretmenlerinin ise Dilbilgisi Çeviri Yöntemi, İşitsel Dilsel Yöntem, Düzvarım Yöntemi ve Göreve Dayalı Dil Öğretim Yöntemini tercih ettikleri belirlenmiştir. Bulgular sonucunda Fen Edebiyat Fakültesi mezunu İngilizce öğretmenlerinin güncel öğretim yöntemleri hakkında hizmetiçi eğitim almalarının faydalı olacağına
yönelik önerilerde bulunulmuştur. In this study, it has been aimed to observe English teachers‟ preferred teaching methods and their competencies in techno-pedagogical education. Target population of the study is the English teachers who are actively working within 2019-2020 academic year, in Balıkesir. Within the research 218 data collected
from 218 English teachers have been analyzed. In order to determine the techno-pedagogical competencies of English teachers, the “Techno-pedagogical Education Competency Scale” has been utilized. Likewise, in order to determine which methods English teachers use "Preferred Teaching Method Questionnaire" has also been utilized.To analyze the data descriptive analysis frequency, percentage, mean, Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests have been applied. The results of this research have shown that English language teachers‟ techno pedagogical competencies have been “Advanced Level” and the teaching methods they have been using may differ according to variables such as type of
high school they graduated, having recieved pedagogical education or not and their academical education level. It has also been revelad that there has been a significant difference in the ethics sub dimension of technopedagogical education competencies of female English teachers. However, it has been discovered that English teachers with preparotary education on English, working at private elemantary schools, having 6-10 years‟ of experience on the profession and the ones having more than 30 hours of work
load a week preferred using Audiolingual Method, Direct Method and Task Based Learning Method. Depending on the findings, it has been recommended for English teachers who graduated from Faculty of Science and Literature to have in service training regarding up to date teaching methods.