dc.contributor.advisor | Tezci, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Demir, Ayşe Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2021-01-08T09:29:05Z | |
dc.date.available | 2021-01-08T09:29:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.citation | Demir, Ayşe Yeliz. Avrupa ortak başvuru metni bağlamında ilkokul İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/10962 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Gelişen ve değişen teknolojik ve sosyo-ekonomik gelişmeler doğrultusunda yabancı dil bilmek gittikçe önem kazanmakta ve birçok gelişmiş ülkede yabancı dil eğitimine erken yaşlardan itibaren başlanmaktadır. Türkiye'de de 2013 yılı itibari ile İngilizce dersleri ilkokul 2. sınıf düzeyine kadar indirilmiş ve Avrupa Ortak Başvuru Metni (AOBM) referans alınarak yeni bir öğretim programı hazırlanmıştır. Bu program, yenilikler ve avantajların yanı sıra birtakım sorunları da beraberinde getirmekte, program tasarısı ile uygulamadaki program arasında farklılıklar görülmektedir. AOBM'nin Türkiye'deki yansımasını, öğretim programı üzerindeki etkisini ve Türk Eğitim Sistemi'nde uygulanabilirliğini ortaya koymayı hedefleyen bu araştırmada programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerinin alınarak hem AOBM bağlamında öğretim programının hem de İngilizce öğretiminin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, karma yöntemlerden sıralı açıklayıcı desen kullanılmış, sırasıyla nicel ve nitel veriler toplanarak analiz edilmiştir. Nicel veriler için araştırmacı tarafından 5'li Likert biçiminde oluşturulan ölçekler kullanılmıştır. Ölçme araçlarının geliştirilmesi için Balıkesir ilindeki ilkokullarda görev yapan toplam 236 İngilizce öğretmeninden veri toplanmıştır. Araştırma sorularını cevaplandırmak için verilerin toplandığı ikinci grup ise Türkiye‟deki 81 ilde MEB'e bağlı ilkokullarda İngilizce derslerine giren ve gönüllü olarak ölçme aracını dolduran 1.168 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda ise ilkokullarda İngilizce dersine giren 11 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, ilkokullarda İngilizce dersine giren öğretmenlerin çoğunun AOBM ve İlkokul İngilizce Dersi Öğretim Programı ile yeterli bilgiye sahip olmadıkları, metinde geçen ilkelerden yararlanamadıkları ve hizmetiçi eğitime ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin büyük bir bölümü, AOBM'nin anlaşılabilir ve faydalı olduğunu fakat Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda uygulanabileceğine inanmadıklarını belirtirken, diğerleri mevcut durumun iyileştirilip gerekli koşullar sağlanabilirse uygulanabilir olduğunu dile getirmektedir. Bunun nedeni olarak ise AOBM'ye ilişkin bilgi ve örnek uygulamaların eksikliğine, ders saatinin azlığına, fiziki yapının istenilen niteliklerde olmamasına, sınıfların kalabalık oluşuna değinmektedirler. Ayrıca öğretmenler okullar arasında nitelik farkının olduğunu ve içinde bulunulan toplumsal yapının yabancı dil öğretimine yeterince değer vermediğini ifade etmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In line with the developing and changing technological and socio-economic developments, knowing a foreign language is gaining more importance and foreign language education starts at an early age in many developed countries. In Turkey, foreign language teaching was initiated at second grade in 2013 and a new curriculum has been prepared in line with CEFR. Together with the advantages, it brings along some problems and differences between the curriculum design and the curriculum in practice. This research aims to present the reflection of CEFR in Turkey, its impact on the national curriculum and its feasibility in the Turkish Education System thanks to the opinions of the teachers in order to evaluate both the curriculum and teaching English as a foreign language. Sequential explanatory pattern was used in the study. Quantitative and qualitative data were collected and analyzed respectively. For quantitative data, 5-point Likert scales formed by the researcher were used. To form the measurement tools, data were collected from 236 teachers of English in Balıkesir. The second group from whose the data was collected to answer the research questions includes 1168 teachers in 81 provinces in Turkey. In the qualitative dimension of the research, semi-structured interviews were conducted with 11 teachers. As a result of the research, it is found out that most of the teachers don't know CEFR and the curriculum, they do not use CEFR principles and need in-service training. Teachers state that CEFR is understandable and useful, but it cannot be applied in all public schools in Turkey. According to them, the class hours are insufficient, the physical status and infrastructure of the schools are limited and the classes are crowded. They believe the schools are different in quality and the social community does not value foreign language teaching well enough. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Avrupa Ortak Başvuru Metni | en_US |
dc.subject | İlkokul İngilizce Dersi Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Öğretmen Görüşleri | en_US |
dc.subject | Program Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Common European Framework of Reference | en_US |
dc.subject | Primary School English Curriculum | en_US |
dc.subject | Teachers' Opinions | en_US |
dc.subject | Curriculum Evaluation | en_US |
dc.title | Avrupa ortak başvuru metni bağlamında ilkokul İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of primary school english curriculum according to teachers' opinions in the context of the common European framework of reference for languages | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |