Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPekdağ, Bülent
dc.contributor.authorKuzucu, Gülnur
dc.date.accessioned2020-08-31T07:39:10Z
dc.date.available2020-08-31T07:39:10Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationKuzucu, Gülnur. Periyodik özelliklerin değişimi konusunun sorgulamaya dayalı öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10890
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma da, 9. sınıf kimya dersi kapsamında periyodik özelliklerin değişme eğilimi konusunda akademik başarı ve kimya dersine yönelik motivasyon açısından sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modelinin geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırılması amaçlanmıştır.Çalışmanın örneklemini, Balıkesir il merkezinde bulunan bir devlet lisesinin 2 farklı şubesinde öğrenim görmekte olan toplam 60 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Şubelerden biri deney grubu diğeri ise kontrol grubu olarak rastgele atanmıştır. Deney grubunda sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modeline uygun olarak tasarlanan dersler işlenirken kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yapılmıştır.Ön-test ve son-test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseninin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak “Periyodik özelliklerin değişme eğilimi” konulu çoktan seçmeli Akademik Başarı Testi (PABT) ve 5’li Likert tipi Kimya Motivasyon Ölçeği (KMÖ) kullanılmıştır. Veri toplama araçları öğretim öncesinde ve sonrasında ön-test ve son-test olarak iki gruba da uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılarak parametrik testler (ilişkisiz ölçümler t-testi ve ilişkili ölçümler t-testi) yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, akademik başarı açısından sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modelinin uygulandığı deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Buna karşılık, motivasyon açısından deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to compare the inquiry based 5E learning model with the traditional teaching method in terms of academic achievement and motivation towards chemistry course on the subject of the periodic trends at ninth grade level chemistry course. The sample of the study consists of 60 ninth grade students from two different classes of a public high school in Balıkesir city center. The classes were randomly assigned as the experimental and control groups. In the experimental group the courses designed in accordance with the inquiry-based teaching were carried out, while in the control group traditional teaching was conducted. In this study a pre-test and post-test control group quasi-experimental research design was used. A multiple choice Periodic Trends Academic Achievement Test and 5-point Likert-type Chemistry Motivation Scale were used as data collection tools. Data collection tools were administered to both groups before and after teaching as a pre-test and a post-test. The analysis of the data, was performed using parametric tests (independent samples t-test and paired samples t-test) on SPSS 22. As a result of analysis, a statistically significant difference was found between the academic achievement score means of the groups in favor of the experimental in favor of the experimental group where the inquiry based 5E learning model was implemented. On the other and no statistically significant difference was found between the experimental and control groups in terms of motivation towards chemistry score means.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPeriyodik Tabloen_US
dc.subject5E Modelien_US
dc.subjectSorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectPeriodic Tableen_US
dc.subject5E Modelen_US
dc.subjectInquirybased Learning Approachen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.titlePeriyodik özelliklerin değişimi konusunun sorgulamaya dayalı öğretimien_US
dc.title.alternativeTeaching the subject of tendency of periodic features change with inquiry based learningen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster