Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiftçi, Füsun Üçer
dc.contributor.authorGülgeç, Yiğit Nazım
dc.date.accessioned2020-08-24T07:46:59Z
dc.date.available2020-08-24T07:46:59Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationGülgeç, Yiğit Nazım. Sinyalize kavşaklarda trafik akım etkileşimleri ve bulanık mantık ile değerlendirilmesi Balıkesir örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10856
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGelişen ve büyüyen dünya nüfusunda araç sayısı da artmaktadır. Bu durumun yarattığı sorunlardan birisi de trafiktir. Günümüzde trafik dolayısıyla zaman ve maddi kayıplar oluşmaktadır. Bu kayıpların kabul edilebilir seviyeye indirilebilmesi için trafikte alt yapı, güvenlik, sinyalizasyon ve akım etkileşimleri ele alınmalıdır. Tez çalışmasında hedeflenen yakın mesefali sinyalize kavşakları modern yöntrmler ve bulanık mantık yöntemi ile çalışmalar yapıp sonuçların trafik gecikmelerine etkilerinin incelemesidir. Balıkesir şehri için Hükümet kavşağı ile Gar kavşağı arasındaki trafik etkileşimlerinin incelenmesi mevcut duruma göre değişebilir mobilize bir bulanık mantık çözüm algoritması sunulmuştur. Sunulan algoritmalar mevcut duruma göre %5-10 arasında gecikmeler konusunda iyileşmeler olduğu saptanmıştır. Bulanık mantık yönteminin webster yöntemine göre gecikme sürelerini azaltmada daha iyi bir yöntem olduğu gözlenmiştir. Bulanık mantık yöntemi ile gecikmelerin minumuna indirilmesi hedeflenmiştir. Sunulan algoritmada yanyol etkileşimleri düşünülmüş, yaya etkileşimleri ihmal edilmiştir. Gar kavşağından akan trafiğin aynı olması durumunda yeşil sürede Hükümet kavşağına katılmasının etkileri göz önüne alınmıştır. Webster ve bulanık mantık çözüm yolları ile de irdelenerek iki yöntemin de doygun akıma kadar yakın sonuçlar verdiği görülmüş, fakat doygun akımdan fazlasında ise webster yöntemin de gecikme süresinin arttığı, bulanık mantık yönteminde gecikmenin minimuma kadar indiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe number of vehicles in the developing and growing world is increasing. One of the problems created by this situation is traffic. Today, time and financial losses occur due to traffic. In order to reduce these losses to an acceptable level, infrastructure, safety, signaling and current interactions in traffic should be considered. The aim of this thesis is to investigate the effects of close interchange signalized intersections with modern techniques and fuzzy logic technique and to investigate the effects of results on traffic delays. For the City of Balıkesir, the investigation of the interactions between the intersection of the Hükümet and the Gar junction, a fuzzy logic solution algorithm that is mobilized may vary according to the current situation is presented. The presented algorithms have been found to have progresses in the range of 5-10% delays according to the current situation. It has been observed that this approach can be improved. In the presented algorithm, pedestrian and side-way interactions are not considered. If the traffic flowing from the Gar junction is the same, the effects of joining the Hükümet intersection in the green period are considered. These results were also examined with deterministic solutions and it was observed that they gave close results. According to deterministic solutions, the adaptation of the algorithm to automation is important for ease of application.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinyalize Kavşak Etkileşimlerien_US
dc.subjectBulanık Mantık Etkileşim Algoritmasıen_US
dc.subjectBulanık Mantık Ortalama Gecikmeen_US
dc.subjectSignalized Junction Effectsen_US
dc.subjectFuzzy Logic Interaction Algorithmen_US
dc.subjectFuzzy Logic Average Delayen_US
dc.titleSinyalize kavşaklarda trafik akım etkileşimleri ve bulanık mantık ile değerlendirilmesi Balıkesir örneğien_US
dc.title.alternativeTraffic current interactions in signalized junction and evaluation with fuzzy logic Balikesir sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster