Turistlerin temalı konaklama tesislerindeki memnuniyet düzeyleri ve tekrar ziyaret etme niyetleri arasındaki ilişkinin tespiti: Antalya örneği
Künye
Karagöz, İrem Ceylan. Turistlerin temalı konaklama tesislerindeki memnuniyet düzeyleri ve tekrar ziyaret etme niyetleri arasındaki ilişkinin tespiti: Antalya örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.Özet
Sürekli bir gelişim ve değişim sürecinde olan turizm sektöründe, tüketici tercihlerinde meydana gelen değişiklikler, sektörde faaliyet gösteren işletmeleri turistlerin ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmet geliştirmesini kaçınılmaz hale getirmiştir. Bu durum, konaklama işletmeleri, seyahat acenteleri, yiyecek içecek işletmeleri gibi turizm sektörü paydaşlarını her alanda yeni stratejiler geliştirmeye yöneltmektedir. Sektörde artan işletme sayısı rekabetin de artmasına sebep olmuş, işletmelerin rekabet avantajı sağlaması amacıyla talebe yönelik farklılaşmaya gitmeleri kaçınılmaz hale gelmiştir. Günümüzdeki turizm işletmeleri, hedef turist kitlesinin istek ve ihtiyaçlarını karşılamanın ilerisinde, turist beklentilerinin çok üstüne çıkmayı hedeflemektedirler. Turist ihtiyaç ve beklentilerindeki değişimler, konaklama işletmelerinin birçok unsuruna yansıdığı gibi, mimari unsurlarına da yansımıştır. Dünyada ve ülkemizde sayıları giderek artan temalı otelleri ülkemizde Antalya ilinde görmek mümkündür. Yapılan bu çalışma ile Antalya ilinde yer alan temalı konaklama tesislerini tercih eden turistlerin beklentilerini belirleyerek memnuniyet düzeyleri ve bu tesisleri tekrar ziyaret etme niyetleri arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda 5 bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünü amaç, önem, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlar gibi başlıklardan oluşan giriş bölümü oluşturmuştur. Pazarlama yaklaşımındaki değişimler, turistik tüketici tercihlerindeki değişimler, konaklama işletmelerindeki değişimler, temalı otellerin ortaya çıkışı ve müşteri memnuniyeti ile tekrar ziyaret etme niyetleri ile ilgili yazınsal literatür taramalarının derlenmesi ile tez çalışmasının ikinci bölümü olan alan yazın bölümü oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde ise araştırma hipotezleri, evren, örneklem, veri toplama süreci, veri toplama araç ve tekniklerini hakkındaki bilgiler bulunmaktadır. Dördüncü bölümde ise, ulaşılan verilerin analizleri sonucunda elde edilen istatistiki testlerin bulgu ve yorumları yer almaktadır. Beşinci bölümde ise bulgular çerçevesinde ortaya çıkan sonuç ve önerilere yer verilmektedir. Katılımcılardan elde edilen verilerin istatistiki testleri sonucunda katılımcıların beklentilerinin, memnuniyet düzeylerinin ve tekrar ziyaret niyetlerinin ne yönde olduğu ortaya çıkarılmıştır. Konaklama tesislerinin estetik ve mimari özelliklerinin olması, çevreyle bilinci yüksek bir hizmet anlayışının olması, bir konuyu, temayı yansıtıyor olması ve temasının otel işletmesinin her biriminde deneyimletilmesi gibi faktörlerin turistlerin otel tercihlerinde önemli rol oynadığı tespit edilmiştir. Ayrıca temalı konaklama işletmelerini tercih eden turistlerin memnuniyet düzeylerinin tekrar ziyaret niyetleri üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. In the tourism sector, which is in a process of continuous development, changes in consumer preferences leave the enterprises operating in the sector to develop products and services for the needs of tourists. This situation encourages stakeholders in the tourism sector, such as accommodation businesses, travel agencies, food and beverage businesses, to develop new strategies in all areas. The increase in the number of enterprises in the sector has led to an increase in competition and it is inevitable for enterprises to differentiate towards demand in order to provide competitive advantage. Today's tourism enterprises aim to exceed the expectations of tourists in order to meet the demands and needs of the target tourists. Changes in tourist needs and expectations are reflected in many elements of accommodation businesses as well as architectural elements. It is possible to see the themed hotels in Antalya which are increasing in number in the world and in our country The aim of this study is to determine the expectations of the tourists who prefer themed accommodation facilities in Antalya and to investigate the relationship between satisfaction levels and intention to visit them again. In this direction, the first part of the study, consists of an introductory part consisting of titles such as purpose, importance, assumptions and limitation. The second part of the thesis is formed by compiling the literature surveys about the changes in marketing approach, changes in tourist consumer preferences, changes in accommodation establishments, the emergence of themed hotels, and customer satisfaction and intention to visit again. In the third part, information about research hypotheses, universe, sample, data collection process, data collection tools and techniques are given. In the fourth part, the findings and interpretations of the statistical tests obtained as a result of the analysis of the data are presented. In the fifth chapter, the results and recommendations that are produced within the framework of the findings are given. As a result of the statistical tests of the data obtained from the participants, the expectations, satisfaction levels and intention of re-visits were revealed. It has been determined that the factors such as having the aesthetic and architectural features of the accommodation facilities, having a service concept that is highly conscious about the environment, reflecting a theme and theme and experiencing the theme in every unit of the hotel business play an important role in the hotel preferences of tourists. In addition, it was determined that the satisfaction level of the tourists who prefer themed accommodation enterprises had an effect on their intention to visit again.