Konaklama işletmelerinde modern pazarlama yöntemi olarak ilişkisel pazarlama yaklaşımı (Bodrum yöresinde bir araştırma)
Citation
Kabakçı, Eda. Konaklama işletmelerinde modern pazarlama yöntemi olarak ilişkisel pazarlama yaklaşımı (Bodrum yöresinde bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.Abstract
Günümüzde konaklama işletmeleri, hızla değişen pazar koşullarına uyum sağlamak amacıyla modern pazarlama tekniklerini etkin olarak kullanmak durumundadırlar. Konaklama endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerin yüksek rekabet potansiyellerini sürdürebilmelerinin önemli bir unsurunun pazar hakimiyeti olduğu göz önüne alındığında, işletmelerin, kısa vadeli kar ya da satışlar yerine, uzun vadede pazar payını yükseltecek sürdürülebilir bir büyümeyi tercih etmeleri başarı için ilk adımdır. Bu çerçevede, konaklama işletmelerinin üzerinde durmaları gereken en önemli husus, modern pazarlama tekniklerini uygulayabilmektir. Günümüzde “ilişkisel pazarlama”, çağdaş pazarlama tekniklerinin en önemlilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Günümüzde birçok işletme, müşterileriyle uzun süreli sağlam ilişkiler kurabilmek için, onların satın alma alışkanlıklarını, ihtiyaç ve isteklerini bir veri tabanı şekline dönüştürerek, ihtiyaçları olduğu anda tercihlerine göre ürün ve hizmet sunabilmektedir. 1990’lı yılarda uzun dönemli işletme-müşteri ilişkilerinin sağladığı avantajların ispatlanması ve klasik pazarlama karması yaklaşımının eksikliklerinin ortaya konması ile ilişkisel pazarlamanın gelişimi sağlanmıştır. İlişkisel pazarlama kavramı, işletmenin muhtemel ve mevcut müşterilerle uzun dönemli iş ilişkisi kurma çabalarını ifade eden, müşteri odaklı bir pazarlama yaklaşımıdır. Buradan hareketle yapılan “Konaklama İşletmelerinde Modern Pazarlama Yöntemi Olarak İlişkisel Pazarlama Yaklaşımı” isimli yüksek lisans tezinin amacı, konaklama işletmelerinin ilişkisel pazarlama tekniğini uygulayıp uygulamadıklarını ortaya koymak ve bu doğrultuda çözüm önerileri geliştirmeye çalışmaktır. Bu çerçevede çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde genel olarak konaklama işletmelerinde pazarlama olgusu kavramsal açıdan incelenmiştir. Buna göre bu kısımda; pazarlama kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, özellikleri ve konaklama işletmelerinde pazarlama işlevine ilişkin genel bir çerçeve oluşturulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde konaklama işletmelerinde ilişkisel pazarlama olgusu incelenmiştir. Buna göre bu kısımda; genel olarak ilişkisel pazarlama kavramının tanımı, tarihsel gelişimi, geleneksel pazarlama faaliyetleri ile ilişkisel pazarlama arasındaki farklar, konaklama işletmelerinde ilişkisel pazarlamanın amacı, önemi ve yararları, konaklama işletmelerinde ilişkisel pazarlamanın bileşenleri, konaklama işletmelerinde ilişkisel pazarlamanın uygulama aşamaları ve konaklama işletmelerinde ilişkisel pazarlamanın araçları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü ve son bölümü, Bodrum yöresindeki 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri üzerinde yapılan anket çalışmasını içermektedir. Bu bölümde, ankete katılan konaklama işletmelerinin ilişkisel pazarlama tekniğini uygulayıp uygulamadıkları ve bu tekniğe bakış açıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Today, many businesses manipulate customers’ purchasing habits, needs and requests into a data base in order to carry on a long-term, strong relationship with their customers. In 1990, evidence of benefits of long-term relationship of companies and customers, and shortcomings related to the classical marketing mix approach, the concept of relationship marketing has evolved. Relationship marketing is a customer oriented marketing approach, and it emphasizes long- term business relations with current and potential customers. Today, accommodation establiishments, have to use the modern marketing tecniques for purpose of rapidly change market conditions to be in harmony to obtain. The active companies in accomodation industry, first step in to be successful have to take into consideration to continue of high competition potential for an important element of market domination, companies have to choice in order to continue prefer to enlarge market share increase instead of fixed term profit or sales in long term, In this frame, most important subject of the accommodation companies have to dwell upon, to put into practice of modern marketing tecniques. Today “relationship marketing”, accepted one of the most important marketing techniques. The aim of master thesis of the name” Approach of relationship marketing as a method of modern marketing at accommodatıons establishments” to put in the practice of modern marketing techniques or not and to develop suggestion of Solutions. In this frame, the study consists of 3 parts. First part of the study in general, fact of the marketing from concept of definatıon, historical, historical development, characteristic and accommodatıon companies relation of marketing functıon. Second part of the study, fact of relationship marketing was examined. In general at this part, concept of relationship marketing defînation, historical development, traditıonal marketing functions with different between relationship marketing, purpose of relationship marketing at accommodatıon companies. Importance and benefits, relationship marketing of component, at accommodatıon establishments relationship marketing tools detailed study. Third and last part of the study, consist of the public survey study at 4 and 5 star accommodatınons establishments in Bodrum district. This part, tryed to determine of the acccommodatıon establishments who join the public survey of tried to put in to action or not relationship marketing techiques.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Otel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği
Türkmen, Ezgi (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı ... -
İhracatta dijital pazarlama uygulamaları
İlhan, Fehim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İletişim teknolojileri 1990’lardan bu yana yükselen bir ivmeyle gelişmekte ve Dijital Pazarlama da aynı hızla önem kazanmaktadır. Bu gelişme mesafeleri yok etmesi bakımından ihracat yapan işletmelere, maliyetleri düşürmesi ... -
Gastronomi ürünlerinin pazarlanmasında dijital medya kullanımı: İstanbul'a yönelik hatırlı pazarlama örneği
Barmanbay, Muhammet Can (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Gastronomi ürünleri, satışa muhtaç tüm ürün ve hizmetler gibi pazarlanmaya ihtiyaç duymaktadır. Günümüzde de birçok farklı yöntemle pazarlanan gastronomi ürünleri, hatırlı pazarlama alanında da sıklıkla öne çıkmaktadır. ...