Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHacıoğlu, Necdet
dc.contributor.authorAlpar, Mustafa Özer
dc.date.accessioned2019-12-25T07:43:45Z
dc.date.available2019-12-25T07:43:45Z
dc.date.issued2005en_US
dc.date.submitted2005
dc.identifier.citationAlpar, Mustafa Özer. Seyahat acentalarında dağıtım kanalı olarak internet'in kullanımı ve seyahat acentalarına yönelik bir uygulama. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10326
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİnternet seyahat acentalanna ürünlerim, elektronik ortamda dünyanın dört bir yanındaki hedef pazarlarda etkili bir şekilde pazarlama olanağı sunmaktadır. İnternet, seyahat acentalannın tanıtım ve pazarlama için kullandığı broşür, katalog, vb. malzemelerinin basım ve depolama giderlerini ortadan kaldırdığı için, acentalann ürünlerini daha ucuza satabilmelerine olanak sağlamaktadır. Ürünün zaman ve sımr kısıtlaması olmaksızın her an sağlanabilmesi, tüketicileri İnternet üzerinden satın almaya teşvik etmektedir. Günümüzde, Türkiye'deki bir çok seyahat acentası, İnternet ortamında tanıtım ve pazarlama faaliyeti yaparak, rekabet avantajı yakalamaktadır. "Kapsamlı bir web sayfasına sahip olmayan işletmeler, her biri birer potansiyel müşteri olan ve sayısı milyonlara ulaşan bu İnternet kullanan kitleyi göz ardı etmiş olmaktadır." İşte bu noktada çalışmanın amacı, Türkiye'de web sayfasına sahip olan seyahat acentalannın, web sayfası açma ve İnternet'i kullanma maksatlarının tespitidir. Araştırma üç bölüm olarak hazırlanmıştır. Araştırmanın ilk iki bölümünde konu kurumsal boyutları ile incelenmiştir. İlk bölümde, seyahat acentalannın dağıtım kanallan içindeki yeri ve önemi vurgulanmıştır. İkinci bölümde, seyahat acentalannda bir pazarlama aracı olarak İnternet'in rolü vurgulanmıştır. Üçüncü bölüm ise, uygulamaya aynlmıştır. Bu amaç için hazırlanan web sayfasında Türkiye'de web sayfası açan veya e-posta adresi bulunan tüm seyahat acentalanna yönelik bir anketin uygulanması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, 408 adet seyahat acentasım kapsamaktadır. Araştırmanın sonucunda Türkiye'deki seyahat acentalannın İntemet'i kullanım oranlan diğer rakip ülkelerin kullanım oranlanna göre çok düşük olduğu yargısına varılmıştır. Bu araştırma, Türkiye'deki seyahat acentalannın İnternet'ten ne yönde etkilendiklerini ve hangi düzeyde İnternet kullanıcısı olduklannı ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractInternet enables the travel agencies to market their products effectively to the target markets ali över the world via ecommerce. As Internet removes the printing and storage expenses of materials such as brochure, catalogue that travel agencies utilize for introduction and marketing, it enables the agencies to seli their products at a cheaper price. That any products can be provided right away without any restriction of time and limit encourages the consumers to purchase via internet. To date, a great many travel agencies in Turkey have had a competition advantage by doing introduction and marketing activities on Internet. Enterprises which do not own a comprehensive web site disregard the mass of Internet users, each of whom is a potential customer and whose population has reached the millions. At this point, the aim of this study is the determination of purposes of Internet penetration and opening a web site of travel agencies that own web sites. Study has been prepared for three parts. In the fırst two parts of the study, the topic is examined \vith its institutional dimensions. The fırst part emphasizes the signifıcance and the place of travel agencies among the distribution channels. The second part emphasizes the role of Internet as a marketing means at travel agencies. Finally, the third part is for practice. An application of a questionnaire for ali travel agencies that own e-mail address or a webpage in Turkey has been realized. This study includes 408 travel agencies. As a result of research, it is concluded that the rates of Internet penetration of travel agencies in Turkey is much lower in comparison to that in any other rival countries. This study infers how travel agencies in Turkey are affected by Internet and at what level Internet users they are.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeyahat Acentesien_US
dc.subjectDağıtım Kanallarıen_US
dc.subjectCRSen_US
dc.subjectCDSen_US
dc.subjectInternet
dc.subjectTravel Agency
dc.subjectDistribution Channels
dc.titleSeyahat acentalarında dağıtım kanalı olarak internet'in kullanımı ve seyahat acentalarına yönelik bir uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster