Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorKalın, Şennur
dc.date.accessioned2019-12-18T07:11:57Z
dc.date.available2019-12-18T07:11:57Z
dc.date.issued2003en_US
dc.date.submitted2003
dc.identifier.citationKalın, Şennur. Kimya öğrencilerinin analitik kimyada kullandıkları problem çözme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10302
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, OFMA Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAnalitik Kimya dersi problem çözme ile iç içe olan bir ders olmasına rağmen. bu alanda özellikle öğrencilerin problem çözme stratejilerini belirlemeye yönelik çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Analitik Kimya da öğrencilerin poliasit ve polibazlarla ilgili problemleri çözerken kullandıkları problem çözme stratej ilerini belirlemek amacıyla yapılan araştırma üç aşamadan oluşmuştur: Araştırmanın ilk aşamasında. Analitik Kimyada öğrenme güçlüğü çekilen konu Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ve 9 Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile Ege Üniversitesi Fen Fakültesi ve Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü öğrencilerine (N=232) öğrenme güçlüğü anketi uygulanarak belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında, Balıkesir Üniversitesi Fen-Edebiyat s Fakültesi Kimya Bölümü ve Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalındaki öğrencilere (N=68) dört bölümden oluşan bir anket uygulanarak, onların Analitik Kimya hakkında genel görüşleri, problem çözme becerileri ve poiiasit ve polibazlarla ilgili problem çözme becerileri belirlenmiştir. Araştırmanın üçüncü aşamasında, yine aynı öğrencilerin (N=84) sınav kağıtları incelenerek, poliasit ve polibazlarla ilgili problemlere verdikleri yanıtların analizinden problem çözme stratejileri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin Analitik Kimyada poliasit ve polibazlarla ilgili problemleri çözerken kullandıkları stratejiler. "Doğru Strateji", "Yanlış Strateji", "Tamamlanmamış Strateji" ve "Strateji Kullanmayanlar*' olarak gruplandınlmıştır.en_US
dc.description.abstractDespite the fact that analytical chemistry courses are interrelated with problem solving, not many studies had been conducted in this area, especially to find out what problem solving strategies are used by students. This study carried out to determine the strategies are used by students in solving problems related to polyacids and polybases involves three stages: In the first stage, a survey was applied to the undergraduates (N=232) of. Chemistry Teaching Departments at Balıkesir Universty-Necatibey Education Faculty and 9 Eylül Universty-Buca Education Faculty and to the undergraduates of Chemistry Department at Balıkesir Universty-Science and Literature Faculty and Ege Universty-Science Faculty to determine the troubled areas of chemistry in learning. In the second stage, a survey consisted of four parts was applied to the students (N=68) of Chemistry teaching Department at Balıkesir Universty-Necatibey Education Faculty and Chemistry Department at Balıkesir Universty-Science and Literature Faculty and their general opinions about Analytical Chemistry, problem solving skills, and problem solving skills about polyacids and polybases were determined. In the third and final stage of the study, the exam papers of the same students (N=84) mentioned in the second stage of the study were examined and their problem solving strategies were determined according to their answers to the questions about polyacids and polybases. At the end of the analysis of the data obtained in this research, strategies used by the students in solving problems about polyacids and polybases in Analytical Chemistry were categorized as "Right Strategy". "Wrong Strategy", "incomplete Strategy", and "No Strategy Used".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectPoliasiten_US
dc.subjectPolibazen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectPolvaciden_US
dc.subjectPolvbaseen_US
dc.titleKimya öğrencilerinin analitik kimyada kullandıkları problem çözme stratejilerien_US
dc.title.alternativeProblem solving strategies used by chemistry undergraduates in analytical chemistryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster