IX. sınıf fizik dersine ait deneylerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve seçilmiş deneyler için çalışma yapraklarıyla V-diyagramlarının hazırlanması
Künye
Sarıkaya, Ali. IX. sınıf fizik dersine ait deneylerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve seçilmiş deneyler için çalışma yapraklarıyla V-diyagramlarının hazırlanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003.Özet
Bu çalışmada IX. Sınıf Fizik dersine ait deneylerin öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmış ve seçilen bazı deneyler için öğretmen ve öğrencilere verilmek üzere çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Üç kısımdan oluşan bu çalışmanın ilk kısmında, Balıkesir ilinden seçilen deneyimli otuz Fizik öğretmeniyle bir anket uygulanarak, derslerinde laboratuvara yer vermeleri konusunda görüşleri alınmıştır. Bu kısımda belirlenen deneylerde kullanılacak kılavuz kitap eksikliğinden yola çıkılarak çalışmanın II. ve III. kısmı yapılandırılmıştır. Çalışmanın II. kısmında Ortaöğretim IX. Sınıf Fizik derslerinde kullanılmakta olan iki, Fizik ders kitabı seçilerek, bu kitaplarda yer alan deneyler ayrıntısıyla incelenmiştir. Çalışmanın III. kısmında, altı deney için öğretmen ve öğrenciye yönelik deney kılavuzları hazırlanmıştır. Bu kılavuzlar üç bölümden oluşmakta olup, ilki öğretmene yönelik " Öğretmen Deney Kılavuzu ", ikincisi öğrencinin deney sırasında kullanılacağı " Deney Hazırlık Yaprağı " ve son olarak deney sonrasında, öğrenciye verilen " Çalışma yaprağı " dır. Bu çalışma yapraklarından üç tanesi " İşitirsem Duyarım, Görürsem Hatırlarım, Yaparsam Bilirim" ilkesi ile hazırlanmış, diğer üç tanesi ise hem öğretmen hem de öğrenci için V - diyagramı şeklinde hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler : IX. Sınıf Fizik Deneyleri, V - diyagramları, Kılavuz kitap This study is designed to evalute the use of 9 th Grade Physics experiments on the basis of teachers' views. Some worksheets have been prepared to be given to the teachers and students for some selected experiments. The first section of the work consists of three parts. In the first part, a questionnaire was administered to the 30 experienced pyhsics teachers, selected in the city of Balıkesir, their opinions have been taken about teaching the students in the laboratories. By starting out of the short of guidance and books which will be used during the experiments in this part, the work's second and third parts have been composed. In the second section of the work, by choosing two text books, which are in use at schools, the experiments taking place in these text books have been examined in detail. In the third section of the work, there are six experiments guides which are suitable for both the teachers and students. These guides are consisted of 3 parts. The first one is the " Teachers' Experiment Guides " which is prepared for the teachers. The second one is the " Experiment Prepation Worksheet " which will be used during the experiment by the student himself / herself and finally the " Study Worksheet " which will be given to the student following the experiment. The other 3 worksheets have been prepared in the form of V - maps submit both to teachers and students. Keywords : IX. Grade Physics Experiment, V - Maps, Experiment guide