dc.contributor.advisor | Şekercioğlu, Ayşe Gül | |
dc.contributor.author | Aksu, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2019-11-27T09:32:33Z | |
dc.date.available | 2019-11-27T09:32:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Aksu, Sinem. Drama ve argümantasyon yöntemlerinin ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde üniversite öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi ve öğrencilerin yöntemlere yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/10140 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde drama ve argümantasyon yöntemlerinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisini araştırmak ve ısı-sıcaklığa ilişkin temel kavramların ve bu kavramlar arası ilişkilerin drama ve argümantasyon yöntemleriyle yapılan öğretim süreçlerindeki değişimlerinin nasıl ve ne yönde gerçekleştiğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin, drama ve argümantasyon yöntemlerine karşı oluşturdukları tutumları ve uygulanılan öğretimlerin etkililiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü‟nde öğrenim gören ve Genel Fizik III dersini alan toplam 57 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada örneklem uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Süreç başında ve sonunda çoktan seçmeli Isı ve Sıcaklık Kavramsal Anlama Testi uygulanmıştır. Ayrıca öğretim sırasında kullanılan drama ve argümantasyon etkinliklerinin dokümanları da öğrencilerin anlama düzeylerinin belirlenmesi amacıyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın ilerleyen sürecinde gönüllülük esası gözetilerek seçilen 14 öğrenci ile ısı – sıcaklık kavramlarıyla ilgili yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğretim sonunda drama yöntemi ile öğretim yapılan drama grubunda Drama Tutum Ölçeği, argümantasyon yöntemiyle öğretim yapılan argümantasyon grubunda ise Argümantasyon Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Her iki gruptan seçilen yedişer öğrenci ile yöntemlerle ilgili yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler, nicel ve nitel tekniklerden yararlanarak çözümlenmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre, drama yöntemiyle öğretim yapılan drama grubu öğrencilerinin, argümantasyon yöntemiyle öğretim yapılan argümantasyon grubu öğrencilerine göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Öğretimden önce tespit edilen yanlış kavramaların drama yöntemiyle daha fazla giderildiği görülmüştür. Çalışmaya katılan öğrenciler, her iki yönteme karşı olumlu tutum geliştirse de drama yöntemiyle yapılan öğretimin daha etkili tutumlar geliştirdiği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effects of drama and argumentation methods on the conceptual understanding of science education students in the teaching of heat and temperature in the 2017-2018 academic year, and how and in what direction the changes in the processes of drama and argumentation methods made with the methods of drama and argumentation. It was made in order to examine the realization. The students' attitudes towards drama and argumentation methods and the effectiveness of the teaching were tried to be revealed.
The study was carried out with the participation of 57 students attending the Physics III course at the Department of Mathematics and Science Education of the Necatibey Education Faculty at Balıkesir University. In the study, the sample was determined by convenience sampling method. Multiple choice Heat and Temperature Conceptual Understanding Test was applied at the beginning and the end of the process. In addition, the documents of drama and argumentation activities used during teaching were evaluated in order to determine students' understanding levels. In the course of the study, semi - structured interviews were conducted with 14 students who were chosen on the basis of volunteering. Drama Attitude Scale was used in the drama group which was taught with drama method and Argumentation Attitude Scale was used in the argumentation group with argumentation method. Semi-structured interviews were conducted with seven students from both groups. The data obtained from the participants were analyzed by using quantitative and qualitative techniques.
According to the results of the analysis of the data obtained from the study, it was determined that the drama group students who were taught by drama method were more successful than the argumentation group students who were taught by argumentation method. It was seen that the misconceptions detected before the teaching were eliminated with the drama method more. Although the students participating in the study developed positive attitudes towards both methods, it was found that teaching with drama method developed more effective attitudes. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri tarafından 2018/086 nolu proje ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Argümantasyon Yöntemi | en_US |
dc.subject | Drama Yöntemi | en_US |
dc.subject | Isı ve Sıcaklık Konusu | en_US |
dc.subject | Kavramsal Anlama | en_US |
dc.subject | Kavram Yanılgıları | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Üniversite Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Argumentation Method | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Conceptual Understanding | en_US |
dc.subject | Drama Method | en_US |
dc.subject | Heat and Temperature | en_US |
dc.subject | Misconceptions | en_US |
dc.subject | University Students | en_US |
dc.title | Drama ve argümantasyon yöntemlerinin ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde üniversite öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi ve öğrencilerin yöntemlere yönelik tutumları | en_US |
dc.title.alternative | The effect of drama and argumentation methods on the conceptual understanding of university students in teaching of heat and temperature and students attitudes about methods | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |