Yazar "Yıldırır, Hasene Esra" için listeleme
-
6. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusundaki zihinsel modellerinin ve bilişsel yapılarının belirlenmesi
Demirkol, Hatice (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada, 6.sınıf öğrencilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler konusundaki zihinsel modellerinin ve bilşsel yapılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler konusundaki zihinsel ... -
An analysis of teacher candidates' epistemological beliefs: a qualitative study
Yıldırır, Hasene Esra; Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu (Pegem Akad Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2018)This study aimed to determine epistemological beliefs of teacher candidates. For this aim, semi-structured interviews were conducted with 56 teacher candidates. The interviews were recorded and records related to epistemological ... -
Analysis of Turkish high school chemistry textbooks and teacher-generated questions about gas laws
Nakiboğlu, Canan; Yıldırır, Hasene Esra (Springer, 2011)This study presents the results of an analysis of high school chemistry textbooks and teacher-generated questions about gas laws. The materials that were analyzed consisted of 456 questions about gas laws found in seven ... -
Ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin öğretmen adaylarının algılamaları kapsamında incelenmesi
Yıldırım, Ayşenur (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin fen bilgisi öğretmen adaylarının algılamaları kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Balıkesir ili Necatibey Eğitim Fakültesi’nde öğrenim ... -
Doğadaki mikro ve nanoyapıların 3B baskılı modellerinin oluşturulması ve argüman temelli nanobilim öğretiminde kullanılması
Erol, Duygu Işık (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı, doğadaki mikro ve nanoyapıların 3B baskılı modellerinin oluşturulması ve bu modellerin nanobilim kapsamında "Yüzey Özellikleri ve Etkileşimler" konusunun argümantasyon yöntemiyle öğretiminde kullanılmasının ... -
Farklı disiplinlerdeki öğretmen adaylarının enerji kavramına yönelik algılarının belirlenmesi
Yıldırır, Hasene Esra; Işıktaş, Tuğba; Yıldırım, Ayşe (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, enerji kavramının farklı disiplinler tarafından nasıl algılandığı ve aralarında farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Veri toplamak amacıyla kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılmıştır. ... -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerle ilgili anlayışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 3. ve 4. sınıf 18 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak ... -
Fen bilgisi ve kimya ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin analizi
Çetin, Büşra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, ortaokul fen bilgisi ve lise kimya ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin analizi amaçlanmıştır. Çalışma da doküman incelemesi yapılarak ortaokul fen bilgisi kitaplarının kimya ünitelerindeki ve lise kimya ... -
Fen bilimleri ders kitabı değerlendirme sorularının, 2013-2022 LGS fen bilimleri sorularının ve fen bilimleri öğretmenlerinin yazılı sınav sorularının gösterim türleri ve gösterimler arası geçişler açısından incelenmesi
Alkan, Elif (Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, fen bilimleri ders kitabı ünite değerlendirme sorularının, 2013-2022 yılları arasındaki merkezi sınavlarda yer alan sorularının ve fen bilimleri yazılı sınav sorularının temsil gösterim türleri ve bu temsiller ... -
Identifying mental models of students for physical and chemical change
Yıldırır, Hasene Esra; Demirkol, Hatice (SCI Methodical CTR-SCI Educologica, 2018)The right and wrong mental models that learners have about the changes in the matter have a great importance in understanding the basis of the chemistry. Therefore, the main purpose of this research was to identify students' ... -
Kimya öğretmen ve öğretmen adaylarının derslerinde kullandıkları argümantasyon süreçlerinin incelenmesi
Bu çalışmada, kimya öğretmenleri ve kimya öğretmen adaylarının kimya derslerinde kullandıkları argümantasyon süreçlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum ... -
Öğretmen adaylarının kimya öz-benliklerinin incelenmesi
Işıktaş, Tuğba (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, çeşitli değişkenlerin öğretmen adaylarının kimya öz-benliklerine etkisi ve öğretmen adaylarının kimya öz-benlikleri ile ilgili görüşleri araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey ... -
Secondary school students’ initial and changes in cognitive structures of argument and related concepts
Yıldırır, Hasene Esra (International Journal of Research in Education and Science, 2020)The purpose of this study was to determine the state of secondary school students’ cognitive structures about argument and related concepts and to reveal the change in their cognitive structures regarding these concepts ... -
Sınıf ortamında argümantasyona dayalı öğrenme ortamının değerlendirilmesi : deneyimli kimya öğretmenleri ile kimya öğretmen adaylarına ilişkin durum çalışması
Yıldırır, Hasene Esra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada, kimya derslerinde argümantasyon yöntemini kullanan kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının, argümantasyona dayalı öğrenme ortamlarını tasarlama ve uygulama aşamasındaki deneyimlerinin, yeterliklerinin, ... -
Temel kimya kavramlarının kavram karikatürleri ile desteklenen argümantasyon yöntemiyle öğretiminin öğretmen adaylarının kimyasal gösterimleri anlamasına etkisi
Şevik, Yağmur (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışma, kavram karikatürleri ile desteklenen argümantasyon yönteminin 1. sınıf biyoloji öğretmen adaylarının temel kimya kavramlarına (saf madde, molekül, atom, iyon, parçacık, element, bileşik, sulu çözelti) ilişkin ... -
The views of chemistry teachers and pre-service teachers on the preparation and implementation of argumentation-based chemistry lessons
Bu çalışmada, kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının argümantasyona dayalı ders hazırlığı ve dersi gerçekleştirme aşamasında zorluklar yaşayıp yaşamadıkları ve bunların nedenleri incelenmiştir. Dört kimya öğretmeni ...