Yazar "Pekdağ, Bülent" için listeleme
-
1957-2007 yillari arasinda yayimlanan ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarinin gerekçe, amaç ve içerik yönünden incelenmesi
Pekdağ, Bülent; Erol, Hilal (2013)1957-2007 yılları arasında yayımlanan 15 kimya dersi öğretim programı gerekçe, amaç ve içerik yönünden incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. İncelenen kimya ... -
1957-2007 Yılları arasında yayımlanan ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarının karşılaştırılmalı analizi
Erol, Hilal (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada, 1957 yılından 2007 yılına kadar geçen 50 yıllık süreçte, Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayımlanan ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarının “gerekçe”, “amaç” ve ... -
1985-2007 yılları arasında yayımlanan kimya öğretim programlarındaki ve kitaplarındaki değişimler ve bu değişimler hakkında öğretmen görüşleri
Seyit, Bediha (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada; 1985 yılı ile 2007 yılı arasındaki Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayımlanan ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarındaki ve bu öğretim programlarına uygun olarak ... -
Designing web-based “Measurement and evaluation” learning modules for teachers’ needs
Şenel, Selma; Günaydın, Serpil; Pekdağ, Bülent (Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)The challenging aspects of scheduling face-to-face in-service training programs are a barrier to make needed training widespread and accessible. Due to the limitations, the necessity has arisen to design interactive and ... -
The examination of secondary education chemistry curricula published between 1957-2007 in terms of the dimensions of rationale, goals, and subject-matter
Pekdağ, Bülent; Erol, Hilal (Edam, 2013)Fifteen secondary education chemistry curricula published from 1957 until 2007 were examined based on the dimensions of rationale, goals, and subject matter. An examination of documents in the scope of qualitative research ... -
An explanatory framework for chemistry education the two-world model
Pekdağ, Bülent; Le Marechal, Jean-Francois (Turkish Education Assoc, 2010)This study offers chemistry teachers, educators and researchers a useful explanatory framework - "the two-world model" - to assist them in establishing and understanding students' thoughts about concepts or phenomena in ... -
An explanatory framework for chemistry education: The two-world model
Pekdağ, Bülent; Le Marechal, Jean-Francois (Turkish Education Assoc, 2010)This study offers chemistry teachers, educators and researchers a useful explanatory framework - "the two-world model" - to assist them in establishing and understanding students' thoughts about concepts or phenomena in ... -
Exploring on-campus and in real school classroom microteaching practices: the effect on the professional development of preservice teachers
Pekdağ, Bülent; Dolu, Gamze; Ürek, Handan; Azizoğlu, Nursen (Springer, 2020)The aim of this study was to determine the professional developments of science teacher candidates over 14 weeks of microteaching practices. The sample for the study was comprised of 9 teacher candidates aged 21-23 who ... -
History-based instruction enriched with various sources of situational interest on the topic of the atom: the effect on students' achievement and interest
Pekdağ, Bülent; Azizoğlu, Nursen (Springer, 2020)This study examines the effect of history-based instruction on the topic of the atom on students' academic achievement and their interest in the history of science, investigating as well the relationship between student ... -
History-based instruction enriched with various sources of situational interest on the topic of the atom: The effect on students’ achievement and interest
Pekdağ, Bülent; Azizoǧlu, Nursen (Springer Netherlands, 2018)This study examines the effect of history-based instruction on the topic of the atom on students’ academic achievement and their interest in the history of science, investigating as well the relationship between student ... -
Karışımlar konusunun sorgulamaya dayalı öğretiminin öğrenci başarısı ve motivasyonu üzerine etkisi
Güneş, Merve Nuriye (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada 10. sınıf kimya dersi konularından karışımlar konusunda akademik başarı ve kimya dersine yönelik motivasyon açısından sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modelinin öğretmen merkezli öğretim yöntemi ile karşılaştırılması ... -
Kimya bilgilerini günlük yaşamla İlişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi
Üniversite öğrencilerinin edindikleri kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyinin ne olduğunu ve bu düzeye akademik başarının etkisinin olup olmadığını belirlemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. ... -
Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme
Pekdağ, Bülent (2010)Kimyasal olayların moleküler seviyede meydana gelmesi kimya öğrenimini güçleştirmektedir. Çünkü kimyayı anlamak moleküler seviyede görülmezin ve dokunulmazın anlamını oluşturma üzerine kurulmaktadır. Kimyanın kavramsal ... -
Kimya öğretmenlerinin eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları problemler ve yetersizlikler
Şenel, Selma; Pekdağ, Bülent; Günaydın, Serpil (2018)Nitelikli insan gücünün yetiştirilebilmesi ve eğitim yatırımlarının yerine ulaşması için öğrenci başarısının ölçülmesi ve ölçme sonuçlarının değerlendirilerek, eğitimin sonraki sürecinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu ... -
Kimya öǧreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öǧrenme
Pekdağ, Bülent (2010)Kimyasal olayların moleküler seviyede meydana gelmesi kimya öğrenimini güçleştirmektedir. Çünkü kimyayı anlamak moleküler seviyede görülmezin ve dokunulmazın anlamını oluşturma üzerine kurulmaktadır. Kimyanın kavramsal ... -
Kimyasal tepkimelerde hız konusunda öğrencilerinin sahip oldukları kavram yanılgılarının ontoloji temelinde incelenmesi
Çetin, Mürüvvet Bengü (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin “kimyasal tepkimelerde hız” konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmek ve ontoloji temelinde bu kavram yanılgılarını inceleyerek nedenlerini belirlemektir. Araştırmada ... -
Memorisation of information from scientific movies
Pekdağ, Bülent; Le Marechal, Jean-Francois (Springer, 2007)This study deals with students working with a hypermedia that links a bank of chemical movies. Two aspects were examined: (i) the factors (such as surface features) that prevail to the choice of movies by students that use ... -
Movies in chemistry education
This article reviews numerous studies on chemistry movies. Movies, or moving pictures, are important elements of multimedia and signify a privileged or motivating means of presenting knowledge. Studies on chemistry movies ... -
Periyodik özelliklerin değişimi konusunun sorgulamaya dayalı öğretimi
Kuzucu, Gülnur (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma da, 9. sınıf kimya dersi kapsamında periyodik özelliklerin değişme eğilimi konusunda akademik başarı ve kimya dersine yönelik motivasyon açısından sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modelinin geleneksel öğretim yöntemi ... -
Prospective chemists' and pre-service chemistry teachers' views about science-technology-society (STS) issues
Pekdağ, Bülent (Fac Teacher Education, 2014)The present study aims to investigate the views of prospective chemists and preservice chemistry teachers about science-technology-society (STS) issues, attempting to examine the differences between these views. A questionnaire ...