Yazar "Kocakülah, Mustafa Sabri" için listeleme
-
Anlam oluşturma yaklaşımının kullanıldığı üstbilişsel stratejilerle destekli öğretimin etkileri: 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi örneği
Önol, Merve (2020)Bu araştırmada, Vygotsky’nin bilişsel gelişimin kaynağının sosyal çevre ve kişilerarası etkileşim olduğunu savunduğu sosyal yapılandırmacılık kuramını temeline alan anlam oluşturma yaklaşımı üstbilişsel stratejilerle ... -
Bilgisayar destekli 10. sınıf modern fizik ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal ve duyuşsal değişimlerine etkisi
Özdemir, Erdoğan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Kavramsal değişim teorisi yapılandırıldığında, kavramsal değişimi bilişsel değişkenlere bağlı olarak açıklamıştır. İlerleyen yıllarda teorinin bu hali duyuşsal değişkenleri ihmal etmesi nedeni ile eleştirilmeye başlanmış ... -
BİLSEM fen bilimleri dersi öğretim programı bireysel yetenekleri fark ettirme kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
Bilim ve teknolojideki gelişmeler, eğitimde program geliştirme çalışmalarını gerekli kılmıştır. Eğitim programlarının amacına ulaşması, belirli bir hiyerarşi içinde yürütülen öğretim programlarıyla mümkündür. Bu çalışmada, ... -
BİLSEM fen bilimleri dersi öğretim programı bireysel yetenekleri fark ettirme kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi ve ders planları oluşturulması
Ülker, Selman (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yaşadığımız yüzyılda bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeler, eğitimde program geliştirme çalışmalarını gerekli kılmıştır. Eğitim programlarının amacına ulaşması için planlı ve programlı bir sistem gerekmektedir. Bu sistem, ... -
Bütünleştirilmiş FeTeMM etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesi
Abacı, Bengisu. (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde ... -
Çoklu gösterimlere dayalı ortaokul 6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlamalarına ve üst bilişsel farkındalıklarına etkisi
Mandıracı, Seçil (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada çoklu gösterimlere dayalı kuvvet ve hareket öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisini ve üst bilişsel farkındalıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim ... -
Çoklu gösterimlere dayalı ortaokul 7. sınıf elektrik devreleri ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, fen bilimleri dersi motivasyonlarına, özyeterliklerine ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi
Kılıç, Osman Efe (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada çoklu gösterimlere dayalı 7. Sınıf elektrik devreleri öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, motivasyonlarına, özyeterliklerine ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın ... -
Çoklu gösterimlerle zenginleştirilmiş 6.sınıf güneş sistemi ve tutulmalar ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine ve bazı duyuşsal değişkenlere etkisi
Pehlivan, Zeynep (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, çoklu gösterimlerle zenginleştirilmiş 6. sınıf güneş sistemi ve tutulmalar ünitesi öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, motivasyonlarına, üstbilişsel farkındalık düzeylerine ve ... -
Development and application of a rubric for evaluating students' performance on newton's laws of motion
Kocakülah, Mustafa Sabri (Springer, 2010)This study aims to develop and apply a rubric to evaluate the solutions of pre-service primary science teachers to questions about Newton's Laws of Motion. Two groups were taught the topic using the same teaching methods ... -
Development and use of a rubric for the assessment of students' performance in solving problems on Newton's law of motion
Kocakülah, Mustafa Sabri; Aytaç, Nezahat Nigah (Amer Inst Physics, 2007)In this study, which involves 73 second year university students, the researchers aimed to develop a rubric to solve questions on Newton's Law of Motion and show the effectiveness of the designed rubric on problem solving. ... -
The effect of metacognitive supported argument-based learning approach on conceptual change and metacognition in physics education
Özdemir, Erdoğan; Kocakülah, Mustafa Sabri (Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2021)The process of conceptual change begins when a preconception of a student fails to solve a problem. It ends when the student abandons his preconception and accepts a scientific concept. Although the theory and variables ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatiğin temel kavramları ile ilgili kavramsal anlamalarının incelenmesi
Çakar, Gözde Değirmencioğlu (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatik konusu ile ilgili kavramsal anlamalarının tespit edilmesidir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ... -
Fen ve teknoloji dersi ile fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğrencilerin araştırma becerilerine etkilerinin karşılaştırılması
Kocakülah, Mustafa Sabri; Turan, Ayşe; Kocakülah, Aysel (Pen Academic Publishing, 2020)Bu çalışmanın amacı, 2005 yılı Fen ve Teknoloji dersi programı ile 2013 yılı Fen Bilimleri dersi programının öğrenci rollerinde ortak olarak ifade edilen araştıran ve sorgulayan bir birey yetiştirmek için gerekli olan ... -
First year university students' ideas on the motion of the charged particle in a magnetic field
Kocakülah, Mustafa Sabri (Amer Inst Physics, 2007)Recent studies have been carried out to understand students' conceptions of scientific phenomena. This study aims to elicit students' ideas on the motion of a charged particle in a magnetic field and to consider the ... -
Fizik ve fen bilgisi öğretmen adayları farkı fark edebiliyor mu? Kütle ve ağırlık merkezi kavramları örneği
Bu araştırmanın amacı, üniversitede okuyan fizik ve fen bilgisi öğretmen adaylarının, “kütle merkezi” ve “ağırlık merkezi” ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarını tespit etmektir. Betimsel nitelikli tarama modelinin ... -
Grade 10 students’ misconceptions about impulse and momentum
Studies focusing on teaching of science concepts show that students are unable to learn the scientific meaning of the target concepts while they are constructing newly acquired knowledge with their prior experiences during ... -
Grade 8 students' conceptual patterns of conservation, transformation and types of energy
Kocakülah, Mustafa Sabri (Sıla Science, 2011)This study aims to demonstrate the misconceptions of eighth-grade elementary school students about conservation, transformations and types of energy, as well as to examine the conceptual patterns that reveal the interconceptual ... -
Investigation of conceptual change about double-slit interference in secondary school physics
In this study, whether or not constructivist teaching of double-slit interference of light has a positive effect on the secondary school students conceptual change is examined. An achievement test, a conceptual understanding ... -
Investigation of conceptual change about double-slit interference in secondary school physics
Yapılandırmacı yaklaşım temel alınarak tasarlanan bu araştırmada, Işığın Çift Yarıkta Girişimi konusuna ait öğretimin öğrencilerin kavramsal değişimleri üzerinde olumlu bir etkisinin olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
An investigation of first year university students' understanding of magnetic force relations between two current carrying conductours a case study: Balikesir University, Faculty of Education
Kocakülah, Mustafa Sabri (2002)Fen Eğitiminde yapılan araştırmalar öğrencilerin çeşitli kavramları tanımlamada alternatif kavramlar kullandıklarını göstermiştir. Bu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Bölümü 1. ...