Yazar "Kocakülah, Aysel" için listeleme
-
7. sınıf ışık ünitesi öğretiminde sıcak kavramsal değişimin bilimin doğası unsurlarının anlaşılmasına etkisinin incelenmesi
Savaş, Emre (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmelerin bir yansıması olarak eğitim ve öğretim programları da değişmektedir. Bu değişimlerden, 2013 yılında uygulamaya başlanan İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ... -
Akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi
Savaş, Emre (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011)Fen bilgisi programlarının yenilenmesi ile öğrencilerin bilimsel süreç becerileri daha da önemli hale gelmiştir. Laboratuvar dersleri ile kazanılması mümkün olan bu becerilerin öğrencilere kazandırılmasında öğretmenlerin, ... -
Bilimin doğası unsurlarının fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretimi
Şık, Nisa Ülkü (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi anlayışı ile hazırlanmış olan, 7. Sınıf Aynalarda Yansıma ve Işığın soğurulması ünitesinin ilköğretim 7. sınıf öğrencileri üzerindeki bilişsel etkilerini ... -
Bilimin doğasına ilişkin unsurların yaşam temelli yaklaşım ile öğretilmesi
Karaman, Esra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, 5.sınıf öğrencileri ile Fen Bilimleri dersinde ‘Işığın Yayılması ve Gölge’ konularında Yaşam Temelli Yaklaşım ile desteklenmiş doğrudan- yansıtıcı yaklaşım temelli öğretimin, öğrencilerin bilimin doğası ... -
Bütünleştirilmiş etkinliklerin okul öncesi öğrencilerinin gece gündüz oluşumu hakkındaki düşünce biçimlerine etkisinin belirlenmesi
Can, Betül (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Küçük çocukların astronomi olgularına ilişkin kavramsal anlamaları üzerine yapılan çalışmalar çocukların kişisel deneyim, günlük gözlem, yaşadıkları çevreye ait kültürel birikimler ve günlük dilin kullanımı sonucu bilimsel ... -
Çoklu gösterimlerle desteklenmiş öğretimin üniversite öğrencilerinin bazi duyuşsal değişkenleri üzerine etkisi
Uslu, Nalan; Kocakülah, Aysel (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2024)Fen öğretiminde; kavramları ezberlemeden problem çözme ve düşünme becerisini geliştirip araştıran, sorgulayan, birer birey olması amaçlanmaktadır. Bunun için değişik metot ve teknikler kullanılmaktır. Ayrıca öğretimde ... -
Development and use of a rubric to assess undergraduates’ problem solutions in Physics
Kocakülah, Aysel (Ozgen Korkmaz, 2021)The aim of this study is to develop and apply a rubric to evaluate the solutions proposed for questions about electromagnetic induction belonging to university second year pre-service teachers. In this study which has ... -
Effect of the science process skills laboratory approach supported with peer-instruction on some of science process skills of pre-service teachers
Kocakülah, Aysel; Savaş, Emre (2013)Fen bilimlerinde laboratuvar yaklaşımının ve bilimsel süreç becerilerinin öneminin arttığı günümüzde, bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması açısından öğretmenlerin bilimsel süreç becerilerine sahip olması gerektiği, ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının deney tasarlama ve uygulama sürecine ilişkin görüşleri
Kocakülah, Aysel; Savaş, Emre (2011)Bu çalışmada Fen Bilgisi Öğretmenliği programında yer alan, Fen Öğretimi ve Laboratuvar Uygulaması I dersindeki işleniş yönteminin, öğrencilerin deney tasarlama ve uygulama becerilerine katkısı hakkındaki görüşlerini ... -
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının etkileşime dayalı anlam oluşturabilme düzeyleri
Akman, İjlal (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu çalışma, öğretmen yetiştiren üniversitelerimizden mezun olacak durumdaki öğretmen adaylarının etkileşime dayalı anlam oluşturmada öğretmen rollerini ne derece sergileyebildiklerini ortaya çıkarmak, eğitim öncesi ve ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim insanlarına ilişkin algı ve görüşlerinin belirlenmesi
Varlık, Zeynep (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Fen bilimleri dersi bilim insanları ve bilim tarihi konuları ile etkileşimin en yüksek olduğu derslerden biridir. Bilim tarihi ve bilim insanlarına yönelik algıların ve tutumların oluşmasında şüphe yok ki fen bilimleri ... -
Fen ve teknoloji dersi ile fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğrencilerin araştırma becerilerine etkilerinin karşılaştırılması
Kocakülah, Mustafa Sabri; Turan, Ayşe; Kocakülah, Aysel (Pen Academic Publishing, 2020)Bu çalışmanın amacı, 2005 yılı Fen ve Teknoloji dersi programı ile 2013 yılı Fen Bilimleri dersi programının öğrenci rollerinde ortak olarak ifade edilen araştıran ve sorgulayan bir birey yetiştirmek için gerekli olan ... -
Geleneksel öğretimin ilk,orta ve yükseköğretim öğrencilerinin görüntü oluşumu ve renklere ilişkin kavramsal anlamalarına etkisi
Kocakülah, Aysel (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006)Fen eğitiminin temel amaçlarından biri, öğrencilere bilimsel olarak kabul edilebilir fikirler kazandırarak bunları yeni alanlara uygulayabilmelerini sağlamaktır. Fen eğitimcileri, öğrencilerin bir takım fen konularına ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin görüntü kavramı ve düzlem aynada görüntü oluşumu ile ilgili kavramsal anlamaları
Kocakülah, Aysel (2006)Bu çalışmada ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin görüntü ve düzlem aynada görüntü oluşumu üzerine konunun geleneksel öğretim öncesi ve sonrası sahip oldukları kavramsal anlamalarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ses ünitesinin yaşam temelli yaklaşımla öğretimi
Kistak, Özge (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu tezin amacı ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi "ses" ünitesi ile ilgili kavram yanılgılarını belirleyerek yaşam temelli öğrenme yaklaşımına uygun olarak hazırlanan öğretimin, öğrencilerin kavramsal ... -
Liseye geçiş sınavı (LGS) fen bilimleri dersi sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine ve okunabilirlik düzeylerine göre incelenmesi
Güneş, Emine (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada 2018, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında yapılan Liseye Geçiş Sınavlarındaki Fen bilimleri dersi sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre hangi bilişsel basamakta olduğu analiz edilerek ardından aynı ... -
Ortaokul öğrencilerine oyunlarla bilimin doğası unsurlarının öğretimi
Dağdeviren, Ezgi Erdin (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersinde oyun temelli öğretimin, öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına etkisini incelemektir. Çalışma 2021 - 2022 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin görüntü ve düzlem aynada görüntü oluşumuna ilişkin kavramsal anlamaları
Kocakülah, Aysel; Demirci, Neşet (2010)Araştırmanın amacı; ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin görüntü ve düzlem aynada görüntü oluşumu üzerine geleneksel öğretim öncesi ve sonrası kavramsal anlamalarını belirlemektir. Araştırma, örnek olay tarama modelinde ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışlarının geliştirilmesinde kavram karikatürü kullanımı
Çelik, Saadet (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf "Yaşamımızdaki Elektrik" ünitesi konularına bağlı olarak, kavram karikatürleri ile desteklenmiş doğrudan-yansıtıcı yaklaşım temelli öğretimin öğrencilerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerine ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini ölçmeye yönelik bir test geliştirme çalışması
Şardağ, Metin (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı; ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri problem durumlarına yönelik hazırlanmış, bilimsel süreç becerilerini ölçmeyi hedefleyen, Fen ve Teknoloji dersi öğretim programından ...