Yazar "Aydın, Serap Öz" için listeleme
-
Bilimsel yaratıcılığı harekete geçirmeye yönelik bir doğal seçilim etkinliği: Toka Gagalılar adası
Ayverdi, Leyla; Aydın, Serap Öz (2017)Bilimsel yaratıcılık; bilimsel yaratıcılığa özgü becerileri kullanıp, bilimsel bilgiyi göz önünde bulundurarak, yeni kavramlar ve kavramlar arası bağlantıların kurulmasını içeren süreç ve süreç sonunda ortaya çıkan ürünü ... -
Biyoteknoloji ve gen mühendisliği konusunda ortaöğretim öğrencilerine yönelik rasch analizi ile ölçek geliştirme
Sıcaker, Aysun (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Çağın ve geleceğin en önemli bilimlerinden biri olan biyoteknoloji bilimi, gelecek nesiller için çok büyük önem taşımaktadır. Toplumların temel biyoteknoloji bilgisine sahip olması ile bilim çağının içinde yer alabilir. ... -
BİLSEM'e kayıtlı olan ve olmayan öğrencilerin çevre sorununa çözüm önerilerinin bilimsel yaratıcılık açısından karşılaştırılması
Aydın, Serap Öz; Ayverdi,Leyla (2014)Günümüzdeki çevre sorunları, farklı boyutları içermesi nedeniyle çok karmaşıktır. Bu karmaşık problemlere çözüm üretebilmek için çevre konusunda bilgiyle desteklenmiş yaratıcı fikirlere ihtiyaç vardır. Bu araştırmanın amacı ... -
The comparison of proposing solutions of the students who attend and don't attend the science and art institution to an environmental problem in terms of scientific creativity
Aydın, Serap Öz; Ayverdi, Leyla (Ekip Büro Makineleri A., 2014)Günümüzdeki çevre sorunları, farklı boyutları içermesi nedeniyle çok karmaşıktır. Bu karmaşık problemlere çözüm üretebilmek için çevre konusunda bilgiyle desteklenmiş yaratıcı fikirlere ihtiyaç vardır. Bu araştırmanın ... -
Considering the role and nature of the scientist: the case of darwin and evolution
Aydın, Serap Öz (Natl Assoc Biology Teachers Inc, 2015)For many students, preconceived notions about Darwin are among the most significant obstacles in learning about the theory of evolution by natural selection. I present an activity designed to eliminate this obstacle and ... -
Determination and comparison of elementary science, primary classroom and preschool teacher candidates’ environmental attitude levels
Aydın, Serap Öz; Şahin, Selin; Korkmaz, Taner (2013)Çevre sorunlarının oluşumu ve çözümü ekonomi, siyaset ve eğitimdeki anlayış ve tutumlara bağlıdır. Bu çalışma, farklı alanlardaki ilköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının davranış ve düşünce boyutlarını ... -
Determination of the relationship between elementary students’ scientific creativity and academic achievement in science and technology courses
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel ve bilimsel yaratıcılıkları ile Fen ve Teknoloji dersi akademik başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi, cinsiyet, sınıf ve genel yaratıcılık düzeylerine ... -
Development of basic biotechnology knowledge scale (BBKS) with rasch measurement model
Saçkes, Mesut; Bedizel, Nazlı Ruya Taşkın; Sıcaker, Aysun; Aydın, Serap Öz (Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2022)The purpose of this study was to develop a scale to measure basic biotechnology knowledge, examine the psychometric properties of the scale, and investigate whether there are differences in the test performances of high ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilincinin geliştirilmesinde probleme dayalı aktif öğrenmenin etkisi
Şenel, Hakan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının çevre bilinçlerinin geliştirilmesinde düz anlatım yöntemine göre probleme dayalı aktif öğrenmenin etkisi araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Fen Bilgisi 3. sınıf öğretmen adaylarının ... -
İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde bilimsel yaratıcı etkinlik uygulamaları: "Hücre Bölünmesi ve Kalıtım" ünitesi örneği
Ayverdi, Leyla (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Gitgide karmaşıklaşan dünyamız, sorunların çözümünde yaratıcılığı gerekli kılmaktadır. İnsanların bilim ve teknolojideki rekabetleri ise bilimsel yaratıcılığın önemini her geçen gün biraz daha arttırmaktadır. Durum böyle ... -
İlköğretim fen ve teknoloji öğretimi programı 7.sınıf insan ve çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde oluşan içeriğin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkısı
Şahin, Selin (Yavuz) (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009)Bu çalışmada ilköğretim Fen Ve Teknoloji Dersi 7.sınıf "İnsan ve Çevre" ünitesinin etkinliklerinde kazanılması gereken bilimsel süreç becerileri incelenmiştir. Ünitenin etkinliklerinde yer alan bilimsel süreç becerilerinin ... -
İlköğretim kademesinde biyolojik çeşitlilik konusunda öğretim etkinliklerinin tasarımı
Korkmaz, Taner (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada, M.E.B. ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf Fen ve Teknoloji ders programında yer alan "Biyolojik Çeşitlilik'' konusu ile ilgili etkinliklere alternatif etkinlikler tasarlama, uygulama ve analiz süreçleri araştırılmıştır. ... -
Meta-analysis of studies examining the effect of STEM education on academic success
Ayverdi, Leyla; Aydın, Serap Öz (Balıkesir Üniversitesi, 2020)STEM approach is an integrated approach based on co-teaching of science, technology, engineering, and mathematics. The aim of this study is to synthesize the effect of STEM approach on academic achievement and compare ... -
A natural selection activity to mobilize scientific creativity: Clippy Island
Ayverdi, Leyla; Aydın, Serap Öz (2017)Bilimsel yaratıcılık; bilimsel yaratıcılığa özgü becerileri kullanıp, bilimsel bilgiyi göz önünde bulundurarak, yeni kavramlar ve kavramlar arası bağlantıların kurulmasını içeren süreç ve süreç sonunda ortaya çıkan ürünü ... -
Ortaokul biyoteknoloji konusunun aktif öğrenmeye dayalı öğretimi için materyal tasarımı
Bilgican, Fatma (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)Biyoteknoloji çok hızlı gelişim gösteren bir alandır. Biyoteknoloji öğretiminin de dinamik öğrenme fırsatları sunan aktif öğrenme yaklaşımını kullanarak bu hıza ayak uydurabilir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı 2013 ... -
Ortaöğretim biyoteknoloji ve gen mühendisliği kavramlarının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi
Sıcaker, Aysun; Aydın, Serap Öz (2015)Toplumların bugün biyoteknoloji ve gen mühendisliği alanında aldığı eğitimler, sahip oldukları bilgiler ve yaptıkları çalışmalar, onların gelecekteki dünyanın bu alanında şekillenmesinde söz sahibi olup olmayacaklarını ... -
The secondary school biotechnology knowledge test (SBKT)
Sıcaker, Aysun; Aydın, Serap Öz; Saçkes, Mesut (Dergipark Akad, 2020)The science of biotechnology is essential for the future of societies. That's why every individual in society needs accurate biotechnology knowledge to associate it with their daily lives. Based on this requirement, the ... -
Seventh grade science and technology course evaluation activities in the unit of human and environment according to the science process skills
Bu çalışmada 7.sınıf İnsan Ve Çevre ünitesinin uygulama süreçlerinde öğrenciler tarafından oluşturulan öğrenme ürünleri sonucunda elde edilen bilimsel süreç becerileri kazanımları ile programda kazanılması öngörülen bilimsel ... -
Usage of graphic organizers in science and technology lessons
Ayverdi, Leyla; Aydın, Serap Öz; Nakiboğlu, Canan (Elsevier Science Bv, 2014)Graphic organizers are teaching and learning tools that show organization of concepts as well as relationships between them into a visual format. The purpose of this study is to show why graphic organizers are important ... -
Yeni ekolojik paradigma ölçeği (NEP) ile ilgili bir sistematik derleme çalışması
Avcu, Merve (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Geçmişten günümüze çevre problemlerinin hızla artması nedeni ile çevreyi koruma farkındalığı oluşmuştur. Bu nedenle çevreye yönelik çok sayıda akademik çalışma mevcuttur. Çevreyi korumada etik davranışlar sergilenmesi ...