Yazar "Akyüz, Gözde" için listeleme
-
9. sınıf öğrencilerinin örüntü genelleme problemlerini çözme başarılarının ve kullandıkları stratejilerin belirlenmesi
Çayir, Melike Yakut (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Araştırmada Balıkesir ili merkezinde öğrenim gören, temel eğitimini tamamlamış olan 9. sınıf öğrencilerinin cebirsel genelleme problemlerini çözme başarıları cinsiyet ve okul türü değişkenleri açısından incelenmiş ve bu ... -
Determining the numeracy and algebra errors of students in a two-year vocational school
Akyüz, Gözde (Taylor & Francis Inc, 2015)The goal of this study was to determine the mathematics achievement level in basic numeracy and algebra concepts of students in a two-year program in a technical vocational school of higher education and determine the ... -
The effects of student and school factors on mathematics achievement in TIMSS 2011
Akyüz, Gözde (2014)Çalışmanın amacı, TIMSS 2011 verilerini kullanarak Türkiye, Singapur, ABD ve Finlandiya’daki 8. sınıf öğrencilerinin, öğrenci ve okul düzeylerindeki özelliklerinin matematik başarısına etkisini karşılaştırmaktır. Çok düzeyli ... -
Fonksiyonlar konusunun çoklu temsiller ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi
Can, Cihan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı çoklu temsiller aracılığıyla fonksiyon öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında Batı Marmara Bölgesi'nde bir lisede öğrenim gören ... -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik öğretimine ilişkin inançları
Sinan, Olcay; Akyüz, Gözde (2012)Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik öğretimine ilişkin inançları belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu inançların altında yatan nedenler tartışılmaktadır. Öğretmenlerin inançları onların öğretim ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yapılarının modellenmesi
Bu çalışmanın amacı, Schmidt ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi” (TPAB) ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak sadece matematik dersi için geçerlik ve güvenirliğini test etmek ve ölçeğin ... -
Matematik öğretmenlerinin öz-yeterliklerini etkileyen faktörlerin incelenmesi
Dirican, Ekrem Enes (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada TALIS 2008 projesinde elde edilen veriler kullanılarak Türkiye'deki matematik öğretmenlerinin bulundukları ortama ve eğitim-öğretim de kullandıkları öğretim uygulamalarına yönelik görüşleri ile öz-yeterlik ... -
Matematiksel düşünme odaklı öğretim: ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının planlama becerileri ve görüşleri
Öztürk, Gülcan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu araştırma ile matematiksel düşünme odaklı öğretim uygulamasının, öğretmen adaylarının matematik öğretimini planlama becerilerine etkisinin ve uygulamaya katılan öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Matematiksel modellemeye dayalı öğretimin matematiksel yılmazlık algısı ve modelleme becerisine etkisi
Atahan, Şeyma (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Çalışmada matematiksel modellemeye dayalı öğretimin, öğretmen adaylarının matematiksel yılmazlık algıları ile matematiksel modelleme becerisine etkisi incelenmiştir. Seminer ve örnek etkinlik uygulamalarından oluşan 12 ... -
Modelleme etkinliklerinin 9. sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlıkları ve inançları üzerine etkisi
Erol, Melike (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı, matematiksel modelleme etkinliklerinin 9.sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlık ve inançları üzerindeki etkisini incelemektir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınlamış olduğu ortaöğretim matematik ... -
Modelling technological pedagogical content knowledge constructs of preservice elementary mathematics teachers
Övez, Filiz Tuba Dikkartın; Akyüz, Gözde (Turkish Education Assoc, 2013)The aim of this study is to test the validity and reliability of the "Technological Pedagogical Content Knowledge" (TPACK) scale, developed by Schmidt et al., (2009) by adapting it to Turkish and equation modeling to examine ... -
Öğrencilerin okul dışı etkinliklere ayırdıkları süreler ve matematik başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Akyüz, Gözde (2013)Bu çalışmada öğrencilerin matematik başarısı ile okul dışındaki etkinliklere ayırdıkları süreler ve bu sürelerin matematik başarısı ile ilişkisi, ev kaynakları ve ebeveyn eğitim düzeyi kontrol edilerek incelenmiştir. ... -
Öğretmen adaylarının matematiği öğretmeyi öğrenmelerini hedefleyen öğretim tasarımı ve uygulaması
Çayir, Melike Yakut (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırma ile öğretmen adaylarının matematiği öğretmeyi öğrenmeleri için alan bilgilerini alana özgü öğretim yaklaşımları ile geliştirirken öğretim deneyi ile deneyimlerini derinlemesine düşünmelerini sağlayacak çevirim ... -
Öğretmen adaylarının matematiksel düşünmeye odaklı öğretimi planlama becerilerinin incelenmesi
Öztürk, Gülcan; Akyüz, Gözde (2013)Bu araştırma ile öğrencilerin matematiksel düşünmelerine odaklanmayı temel alan öğretim programına katılan öğretmen adaylarının yapmış oldukları planların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel araştırma desenlerinden ... -
PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisi
Akyüz, Gözde; Pala, Nihat Mert (2010)Uluslararası Öğrenci Basarı Belirleme Programı (PISA), 15 yas çocuklarının kazandığı bilgi ve beceriler üzerinde üç yıllık aralarla yapılan bir tarama çalısmasıdır. Çalısmada, Türkiye, Finlandiya ve Yunanistan’a ait PISA ... -
Pisa 2003 verilerine göre matematik okuryazarlığının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Türkiye ve hong Kong-Çin modelleri
Akyüz, Gözde; Satıcı, Kezban (2013)Araştırmanın amacı; Hong Kong-Çin ve Türkiye’deki öğrencilerin okul hakkındaki düşünceleri, okula aidiyet duygusu, matematik öğretmeni hakkında düşünceleri, matematik başarısı ile ilgili rekabetçi duyguları, grup çalışması ... -
PİSA 2003 sonuçlarına göre matematik okuryazarlığını belirleyen faktörler: Türkiye ve Hong Kong - Çin
Satıcı, Kezban (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı Uluslar Arası Öğrenci Başarı Değerlendirme Programı (PISA 2003) sonuçlarına göre Türkiye ve Hong Kong - Çin' deki öğrencilerin matematik okuryazarlığına etki eden faktörlerin incelenmesidir. Hong Kong ... -
PİSA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözmeye etkisi
Pala, Nihat Mert (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008)Uluslararası Öğrenci Başarı Belirleme Programı (PISA), 15 yaş çocuklarının kazandığı bilgi ve beceriler üzerinde üç yıllık aralarla yapılan bir tarama çalışmasıdır. Çalışmada, Türkiye, Finlandiya ve Yunanistan'a ait PISA ... -
Reflections from research methods education program: Effect on pre-service teachers' attitudes and anxieties
Akyüz, Gözde (2013)Background: Most higher education institutions are now proposing to introduce courses about reading and carrying out research studies as part of their program of instruction at undergraduate and graduate levels. Affective ...