Yazar "Akkılıç, Mehmet Emin" için listeleme
-
Algılanan değer ve marka sadakati arasındaki ilişkide sosyal medya yorumlarının aracı etkisi
Erdinç, Neslihan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi firmalar arasında rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Artan rekabet ortamında firmalar varlıklarını sürdürmek ve karlarını arttırmak için ürün/markalarına sadık müşteriler ... -
Algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyetler arasında müşteri memnuniyetinin aracı etkisi: Medikal turistler üzerine bir araştırma
Bu çalışmanın amacı, algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyetler arasındaki ilişkide müşteri memnuniyetinin aracı etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma için gerek duyulan veriler, İstanbul iline medikal ... -
Ambalajlı gıda ürünlerine yapılan paket küçültmelerine ilişkin farkındalık ve tüketici bilincinin satın alma niyetine etkisi
Kırcı, Tuğçe Eda (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Tüketicilerin satın alma niyetlerini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerden bir tanesi üründür. Tüketici ile ürünler arasındaki ilk iletişim ambalaj vasıtasıyla kurulmasına rağmen satın alma niyetinin ... -
Aracı seyahat kuruluşlarının reklam içeriklerinin incelenmesi ve çeşitlendirmesi üzerine bir araştırma
Akkılıç, Mehmet Emin (2005)Turizm, günümüzde yaklaşık olarak 700 milyon kişinin doğrudan katılarak, 475.8 milyar US$ civarında gelir sağlaması sonucu önemli bir sektör haline gelmiştir. Turizm faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinde, aracı seyahat ... -
The effect of moral philosophy on individual intentions toward socially responsible tourism firms
Koç, Fatih; Alnıaçık, Ümit; Akkılıç, Mehmet Emin; Varol, İlbey (Univ Ramon Llull, 2015)Today, firms' responsibility towards society exceeds the boundaries of "providing goods and services to meet the needs of the society" and "obtaining a reasonable profit for the shareholders". Firms have further responsibilities ... -
Elazığ' daki arıcılık işletmelerinin üretim ve pazarlama problemlerinin tespiti ve çözüm önerileri
Seven, İsmail; Akkılıç, Mehmet Emin (2005)Bu araştırmada, Elazığ arıcılık işletmelerinin üretim ve pazarlama şekilleri ortaya konulmuş ve problemlere ilişkin çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Arıcılık hakkında açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anket ... -
İşletmelerin Covid-19 sürecinde e-ticaret sistemlerine ilişkin tutum ve niyetlerinin tespiti: Edremit Körfezi örneği
Tınaz, Cem Baturay (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Günümüz çağının en büyük icatlarından olan internet ile beraber bilgisayar sistemleri çok büyük ivme kazanmıştır. Bu ivme beraberinde bir sürü yenilik, kolaylık getirmiştir. Bu sayede girişimler çoğalmış, dünya da eşi ... -
Kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerin siyasi tercihleri üzerindeki etkisi
Alp, Mustafa (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Günümüzde pazarlama kavramı ticari anlamda kullanımından daha geniş bir anlam ifade etmektedir. Buna göre fikirler ve kişiler de pazarlanabilir. Siyasi kişi ve kurumlar da pazarlama biliminden ve teknolojiden aktif olarak ... -
Medikal turizm pazarlamasında pazarlama iletişiminin önemi
Dikici, Mehmet Selim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Ülkelerin kalkınmasında turizmin önemli bir payı vardır. Turizm, her geçen gün gelişmekte ve çeşitlenmektedir. Önemli turizm türlerinden birisi ise sağlık turizmidir. Sağlık hizmetlerinin uluslararası düzeyde üretimi, ... -
Mobil bankacılık kullanım tercihlerini etkileyen faktörler: Y kuşağı örneği
Karakaş, Fatih (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Finansal sistemin temelini oluşturan bankacılık sektörü, dünyada olduğu gibi ülkemizde de teknoloji kullanımının yoğun olduğu sektörlerden birisidir. Geleneksel bankacılığın ana dağıtım kanalı şube iken; teknolojinin ... -
The moderating role of locus of control on the links between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers in Turkey
Özbek, Volkan; Alnıaçık, Ümit; Akkılıç, Mehmet Emin; Koç, Fatih (Elsevier Science Bv, 2013)This study examines the relationships between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers. In addition, the moderating effect of locus of control on this relationship is also probed. Several ... -
Online alışverişlerde algılanan değerin marka sadakatine etkisi
Abay, Şeref (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Tüketicilerin özellikle zamandan ve paradan tasarruf gibi nedenlere bağlı olarak online alışverişe yönelmeleri gün geçtikçe artmaktadır. Online alışverişe ilginin artmasıyla birlikte online perakende mağazalarının birbirleri ... -
Politik algıda farklılığı oluşturan etmenlerin tespiti ve seçmenlerin tercihleri üzerine etkisi: Balıkesir ili örneği
İlhan, Özlem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Pazarlama kavramı ticari anlamından çok daha geniş bir anlama sahiptir. Bu bağlamda pek çok sosyal kurum toplumda yer bulabilmek amacıyla pazarlama ilkeleri ve faaliyetlerinden yararlanmayı tercih etmektedir. Bir pazarlama ... -
Termal turizm işletmelerinde hedonik ve faydacı tüketim eğiliminin davranışsal niyetler üzerine etkisinin belirlenmesi
Çetintaş, Hayal (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, turistik tüketicilerin Balıkesir'in destinasyon imajı, konakladıkları otelin özellikleri ve hizmetin önemi ile hedonik ve faydacı tüketim eğilimi arasındaki ilişkinin tespit edilmesi ve bununla birlikte hedonik ... -
Termal turizmde tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Gönen örneği
Günümüzde turistik bölgeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli ... -
Turist algılarının davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Edremit Körfezi örneği
Varol, İlbey (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı algılanan risk, algılanan değer ve algılanan hizmet kalitesinin turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ölçmektir. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş başlığı ... -
Turistlerin hizmet kalitesi algılarının davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
Akkılıç, Mehmet Emin; Varol, İlbey (2016)Bu çalışmanın amacı, algılanan hizmet kalitesinin turistlerin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Belirlenen amaca ulaşmak için algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyetler değişkenleri ... -
Tüketicilerin beyaz eşya satın alma karar sürecinde marka algılarına yönelik bir araştırma
Günümüzde işletmeler arasında yaşanan yoğun rekabet, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyebilmeyi, buna bağlı olarak benzersiz bir ürün yaratmayı ve ürünün farklılığını ortaya koyabilmeyi son derece önemli hale ... -
Tüketicilerin hedonik sağlık turizm hizmetlerine ilişkin tutum ve satın alma niyetleri üzerine sosyal faktörlerin moderatör etkisi
Uçan, Senem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Tüketim alışkanlıkları literatürde değişen ve dönüşen bir olgu olarak ifade edilmektedir. Gün geçtikçe, tüketicilerin fayda temelli olan tüketim alışkanlıklarının daha çok hedonik temellere dayandığı görülmektedir. Özellikle, ... -
Tüketicilerin özel indirim günlerinde online yaptıkları alışverişlerindeki tüketim eğilim düzeylerinin tespiti
Karabıyık, Betül (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günümüz dünyasında online ortamlar hayatın bir parçası olmuştur. Pazar ortamı da online çağa ayak uydurmuş ve online alışverişin önemini artırmıştır. Artan önemle birlikte, tüketiciyi ...