Yazar "Şekercioğlu, Ayşe Gül" için listeleme
-
Correlation between university students' kinematic achievement and learning styles
Şekercioğlu, Ayşe Gül; Demirci, Neşet (Amer Inst Physics, 2007)In the literature, some researches on kinematics revealed that students have many difficulties in connecting graphs and physics. Also some researches showed that the method used in classroom affects students' further ... -
Drama ve argümantasyon yöntemlerinin ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde üniversite öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi ve öğrencilerin yöntemlere yönelik tutumları
Aksu, Sinem (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde drama ve argümantasyon yöntemlerinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisini araştırmak ve ısı-sıcaklığa ... -
Drama yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisi
Akkuş, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada, 7.sınıf öğrencilerine Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesinin mevcut uygulamadaki yöntem ve Drama Yöntemi ile öğretimi yapılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Bigadiç ... -
Drama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları
Gümüş, Kübra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Öğrenciyi dersin merkezinde tutan, merak etmeye sevk eden, öğrenmeyi öğreten aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan drama yöntemi ile öğrencilerin derslere olan ilgi, tutum ve başarısının arttığı düşünülmektedir. Bu çalışma ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bazı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma eğilimlerinin araştırılması
Saraç, Eren (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı; Manisa ve Balıkesir illerinde görev yapan 615 Fen ve Teknoloji öğretmeninin bazı öğretim yöntem ve tekniklerini derslerinde kullanma eğilimlerini incelemek, varsa problem durumlarını belirlemek ve bu ... -
Impact of general physics laboratory II course on recognizing electricity experiments' tools
Ege, Yavuz; Şekercioğlu, Ayşe Gül; Aytaç, Nezahat Nigah; Özcan, Hümeyra (Amer Inst Physics, 2007)In this study, the abilities related to the tools and their functions that are used in electrical experiments in the general physics laboratory II courses by the 1st grade students attending the education of science teaching ... -
Impact of general physics laboratory II course on students' learning some electrical concepts
Ege, Yavuz; Şekercioğlu, Ayşe Gül; Aytaç, Nezahat Nigah; Özcan, Hümeyra (Amer Inst Physics, 2007)Looking over the studies made on science education, it will easily be noticed that almost all of them focus on which educational method affects the students' success positively according to conceptual education. Experimental ... -
Işığın soğurulması ve renklerin oluşumu konusu ile ilgili tasarlanan dijital eğitsel oyunun 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve fen tutumlarına etkisi
Arnavut, İrem (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024)Bu çalışmada, dijital eğitsel oyunun öğrencilerin fen dersi akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Çalışma modeli kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Örneklem, ülkemizin batısındaki ... -
Işık konusu ile ilgili yapılan çalışmaların sistematik literatür incelemesi
Acar, Elif (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Eğitim sistemlerinin temel amacı, bireylere bilgiyi sadece aktarmak değil, aynı zamanda bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğretmek ve öğrenme sürecini desteklemektir. Fen öğretimi ise, düşünce sanatı olarak adlandırılan bir ... -
Materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin “ışığın yayılması” ünitesi ile ilgili başarı, ilgi ve tutumlarına etkisi
Şen, Elvan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Araştırmada, materyal geliştirmeye dayalı mikro öğretim uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin “Işığın Yayılması” ünitesi ile ilgili başarı, tutum ve ilgilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin fen bilgisi eğitimi öğrencilerinin radyoaktivite konusunu kavramalarına etkisi
Palta, Hilal (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ortak bilgi yapılandırma modelinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin Çekirdek Fiziği konusundaki kavramsal anlamalarına etkisini incelemektir. Çekirdek fiziği konusu içerdiği kavramlar dolayısıyla ... -
Ortaokul öğrencilerinin astronomi konusundaki kavramsal anlama düzeyleri
Aygören, Şeyma Tayfun (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Eğitimciler, öğrencilerin fen konuları ile ilgili düşüncelerini incelediklerinde kavram bilgilerinin zaman zaman yetersiz kaldığını ve astronomi konularına yönelik kavram yanılgılarının olduğunu öne sürmektedir. Bu çalışmada, ... -
STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve STEM tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisi
Doğan, İdris (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve STEM tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada karma yöntem kullanılmış ... -
Ters yüz öğrenmenin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusunda başarılarına etkisi ve öğrencilerin modele yönelik görüşleri
Yılmaz, Arzu Turan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı Ters Yüz Öğrenme Modeli'nin 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde, İş ve Enerji konusunda, akademik başarılarına olan etkisi ve öğrencilerin modele ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. ...