Yazar "Şahan, Hasan Hüseyin" için listeleme
-
6.,7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programı içeriğinin sarmallık ilişkisinin değerlendirilmesi
Çakır, Ebru Dizman (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, 6. 7. ve 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programının içeriğinin sarmallık ilişkisini, programı hayata geçiren ve uygulayan öğretmenlerin görüşleri ve program tasarısı açısından değerlendirmektir. ... -
6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
Kalkay, İbrahim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen görüşlerine göre 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma Balıkesir İlinde ... -
6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
Şahan, Hasan Hüseyin; Kalkay, İbrahim (2014)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen görüşlerine göre 6.-7. ve 8. sınıf öğretim programlarının yansıtıcı düşünme becerilerini kazandırma düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir ve Balıkesir İlinde görev ... -
Alternatif eğitim yaklaşımlarının 2013 okul öncesi eğitim programına yansımaları: çoklu durum çalışması
Altay, Sümeyye (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenleri ve öğretim elemanlarının görüşlerine göre alternatif eğitim yaklaşımlarının 2013 okul öncesi eğitim programına yansımalarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, nitel araştırma ... -
An analysis of the relation between teacher candidates' attitudes toward the teaching profession and teaching-learning process competencies
Şahan, Hasan Hüseyin; Zöğ, Hasan (Pegem Akad Yayıncılık Eğitim Danişmanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti,, 2017)Even though the adopted teaching-learning approaches and the curricula that are based on them are subject to change in an educational institution, teaching competencies and attitudes determine the basic quality of the ... -
Etkileşimli kitap okuma uygulamalarının okuduğunu anlama becerisi ve tutuma etkisi
Karadoğan, Zeynep (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı, Etkileşimli Kitap Okuma Programı uygulamalarının okuduğunu anlama becerisine ve okumaya yönelik tutuma etkisini araştırmaktır. Araştırmanın modeli, ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı ... -
Etkileşimli tahtanın öğretimde kullanımının değerlendirilmesi
Özkan, Hasan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)FATİH projesi, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okulların teknolojik altyapısını iyileştirmek suretiyle derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerini verimli şekilde kullanılmasını gerçekleştirecek eğitim niteliğini ... -
Farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforların eğitim felsefeleri çerçevesinde incelenmesi
Şahan, Hasan Hüseyin; Tarhan, Rukiye (2016)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının farklı alanlardaki öğretim elemanlarına yönelik metaforları çerçevesinde öğretim elemanlarının eğitim felsefelerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ... -
İngilizce öğretiminde metafor kullanımına yönelik öğretmen görüşleri
Özgören, Nihan Selçioğlu (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Yabancı dile günümüzde hayatın pek çok alanında ihtiyaç duyulmaktadır. Yabancı dili kalıcı olarak öğrenmek ve etkili bir şekilde kullanabilmek ülkemizde oldukça önemlidir. Kullanılan yeni yöntemlerin amacı dil öğrenme ... -
Matematik dersinde akademik başarı, öz yeterlik ve matematik dersine yönelik tutum arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çavdar, Dursun (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde eğitim-öğretim sürecinde matematik dersinde öğrencilerin akademik başarısı önemlidir. Matematik dersinin günlük hayatımızdaki kullanımı oldukça yaygındır ve hayatımızı kolaylaştırmaktadır. Bunun yanında merkezi ... -
Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin örtük program kapsamının belirlenmesi
Tanrıverdi, Mustafa (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2017)Yapılan araştırmanın amacı, mesleki ve teknik anadolu liselerinin örtük program kapsamının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilgili alanyazın ışığında örtük programın boyutları dikkate alınarak mesleki ve teknik anadolu ... -
Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi
Demir, Tuğba (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programının, program ögelerine dayalı değerlendirme modeli ile öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin bir ... -
Öğrenme galerisi öğretim tekniğinin matematik başarısına ve tutuma etkisi
Baydoğdu, Sercan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı; öğrenme galerisi öğretim tekniğinin ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarısına ve matematik dersine yönelik tutumuna etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel desen ... -
Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik görüşlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi
Çetin, Merve (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik yeterlik düzeylerini ve kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemektir. Tarama modeli ... -
Öğretmenlerin eğitim felsefesi ve hayat boyu öğrenme eğilimlerinin öğretim programına bağlılık düzeylerine etkisi
Korucu, Merve (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Bu araştırmanın temel amacı, hem ilkokul hem de ortaokulda görevli olan öğretmenlerin eğitim felsefesi ve hayat boyu öğrenme eğilimlerinin öğretim programına bağlılık düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmaya, 2021 – ... -
Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişki
Zöğ, Hasan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğretim programına bağlılıkları, eğitim felsefelerine yönelik eğilimleri ve öğretme öğrenme süreci yeterlilik algıları arasındaki ilişkileri incelemektir. Korelasyonel desende tasarlanan ... -
The relationship of prospective teachers' educational philosophy and life-long learning tendencies to their teaching-learning process competencies
Şahan, Hasan Hüseyin (PEGEM, 2020)The purpose of this study is to determine the relationship between prospective teachers' tendencies towards educational philosophy and lifelong learning and their teaching-learning process competencies. The study used the ... -
Sosyal bilgiler dersinin bilimsel davranışları kazandırma yönünden öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Şahan, Hasan Hüseyin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)Çağdaş toplumlar için, çağdaş bireylerin yetiştirilmesi gerekmektedir. Çağdaş bireyin özelliklerinden biri, bilimsel davranışlara sahip olmadır. Bilimsel davranışların kazandırılmasında ilköğretim dönemi ayrı özellik ... -
Teachers' changing roles and their self-evaluation regarding roles expected of them by the renewed curricula
Şahan, Hasan Hüseyin (Elsevier Science Bv, 2009)The purpose of this study was to identify changing roles of elementary education teachers' and their evaluations on these roles. Results showed that, although many of the teachers know about the properties that teachers ... -
Türk hava kuvvetleri subay ve astsubay yetiştirme okulu örtük program kapsamının okul iklimi ve sınıf iklimi boyutlarıyla incelenmesi
Gün, Mehmet (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı Türk Hava Kuvvetleri Subay ve Astsubay Yetiştirme Okulundaki örtük programın kapsamını okul iklimi ve sınıf iklimi boyutlarıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni ...